طرز پخت فلافل گیاهی

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/09/30
طرز پخت فلافل گیاهیتنوع توی غذاهای خونه واقعا لازمه. ولی چه خوبه که این تنوع طعم دلچسبی هم داشته باشه و همه اعضای خونواده خوششون بیاد. در این مطلب طرز تهیه فلافل سویا رو قرار میدم که هم خیلی ساده تهیه میشه و تنوع خوبی برای غذاهای روزانه اس. همچنین میتونه کزینه مناسبی برای کسانی که با خوردن گوشت مشکل دارن باشه.

مواد لازم فلافل با سویا


زعفران (آبکرده و غلیظ) :1 قاشق چای خوری
تخم مرغ :2 عدد
نمک و فلفل و زرد چوبه :به مقدار لازم
سیب زمینی (متوسط) :1 عدد
جعفری (ساطوری شده) :2 قاشق سوپ خوری
سیر :4 حبه
سویا :1 پیمانه
نخود :2.5 پیمانه

طرز تهیه فلافل گیاهی


1.ابتدا نخود را شسته و 3 بار داخل آب جوشانده و آب آن را خالی كنید و پوست روی آن را بگیرید.سویا را شسته و یك بار بجوشانید.سپس در آبكش ریخته و آب آن را كاملا بگیرید.
2.سیب زمینی را شسته و با مقداری آب و نمك بپزید و بعد پوست كنده و به همراه سویا و نخود 2 بار چرخ كنید.در مرحله دوم چرخ كردن سیر و جعفری را هم اضافه كنید.
3.بعد از چرخ كردن ادویه دلخواه را به مایه فلافل اضافه كرده خوب مخلوط كنید و بعد تخم مرغ ها را نیز اضافه كرده و مخلوط كنید.مایه آماده شده را نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.
4.بعد از آماده شدن مایه در صورتی كه قالب مخصوص فلافل دارید آن را چرب كرده و از مواد مقداری قالب بزنید و در روغن داغ سرخ كنید و در صورتی كه قالب ندارید دو عدد قاشق انتخاب كنبد كه یكی از دیگری بزرگتر باشد .
5.هر دو را چرب كنید و از مایه مقداری با قاشق كوچك بردارید و به كمك قاشق بزرگ آن را گرد كنید و در روغن بسیار داغ سرخ كنید.
advertising