نحوه پخت خورشت قیمه کدو

آشپزی و خوراکیغذاها

- 97/08/20
نحوه پخت خورشت قیمه کدوکدو سبز سرشار از خواص مختلفه و خیلی خوبه که بیشتر توی غذاهامون ازش استفاده کنیم. یکی از غذاهای خوشمزه ای هم که میشه با کدو درست کرد، خورشت کدو هستش که نحوه طبخش تقریبا شبیه خورشت بادمجونه البته با این تفاوت که کدو برای سرخ شدن به اندازه بادمجون روغن به خودش نمیکشه و خیالمون از جهت زیادی چرب و چیلی بودنش راحته و اینم بگم که مطمئن باشین تو طعم و مزه از خورشت بادمجون چیزی کم نداره.

مواد لازم خورش قیمه کدو


گوشت (خورشتی) ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
لپه‎ ۱ استکان
کدو سبز ۱ کیلوگرم
رب گوجه ‌فرنگی ۲-۱ قاشق غذا خوری
گرد لیمو به مقدار لازم
زعفران (آبکرده و غلیظ) ۱ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم
سیب زمینی (اختیاری) ۲ عدد

طرز تهیه خورشت قیمه کدو


۱.در ابتدا پیاز را نگینی خرد كرده و سرخ می كنیم. سپس گوشت را كه از قبل شسته و خشك كرده ایم اضافه كرده و به همراه پیاز تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد.
۲.لپه را شسته و بعد از خشك كردن به گوشت اضافه كرده و كمی تفت می دهیم تا بوی خامی لپه از بین برود. زردچوبه و رب را در این مرحله اضافه می كنیم.
۳.لازم است كه رب را تفت دهیم چون باعث لعاب دار شدن خورش می شود. ۳ تا ۴ لیوان آب روی آن ریخته و به محض این كه جوش آمد حرارت را كم كرده و اجازه می دهیم با حرارت ملایم خوب بپزد. كدو را از قبل شسته و از وسط دو نیم كرده یا حلقه حلقه برش می دهیم و داخل روغن كمی سرخ می كنیم.
4. ۲۰ دقیقه قبل از این كه ظرف را از روی حرارت برداریم كدوهای سرخ شده را روی خورش چیده و زعفران آب كرده، گرد لیمو یا آب لیمو، فلفل سیاه و نمك را اضافه می كنیم و می گذاریم تا خورش آماده شود.سیب زمینی ها را خرد كرده و سرخ میكنیم و روی خورش آماده شده میریزیم.
۵.برای شفاف شدن خورش و سلامت گوشت بهتر است گوشت خرد شده را در ظرفی ریخته و روی آن آب سرد بریزیم و روی حرارت قرار دهیم. به محض این كه جوش آمد، كف و خونابه گوشت را بیرون ریخته و روی آن آب گرفته و سپس با پیاز سرخ می كنیم.
۶.حتما لپه را از شب قبل خیس كرده و آب آن را ۳مرتبه عوض كنید و اگر فراموش كردید آن را ۲بار جوشانده و آبش را خالی كنید تا نفخ آن گرفته شود.
۷.اگر لپه قبل از پختن خوب تفت داده شود له نمیشود.
advertising