آموزش تهیه خورش ترشه کباب گیلانی با مرغ

آشپزی و خوراکیغذاها

- 99/05/10
آموزش تهیه خورش ترشه کباب گیلانی با مرغ

مواد لازم برای تهیه خورش ترشه کباب با مرغ:


ران مرغ: سه عدد
پیاز: یک عدد
سیب زمینی: دو عدد
گوجه فرنگی: متوسط 3 عدد
رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
آبغوره: 4 قاشق غذاخوری
زعفرون دم کرده: 1 قاشق مرباخوری
پودر دارچین: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
فلفل: به میزان لازم
زردچوبه: به میزان لازم

طرز پخت خورش ترشه کباب گیلانی با مرغ:


1. برای پخت خورش ترشه کباب اول باید مرغ را بپزید. سپس تکه های مرغ را با پیاز و کمی روغن مایع، نمک، فلفل، زردچوبه و پودر دارچین مخلوط و داخل قابلمه بریزید.
2. کدبانوهای گرامی از سینه مرغ هم می توانید داخل این خورش استفاده کنید ولی چون بعد از پختن مرغ آن ها را سرخ می کنیم، ران مرغ مجلسی تر می باشد.
3. حالا داخل قابلمه حدود 2 لیوان آب جوش بریزیذ و درب آن را ببندید و اجازه دهید تا مرغ ها با حرارت متوسط گاز بپزند. وقتی مرغ ها پختند و آب مرغ هم کمی کمتر شد مرغ ها را از آب خارج کنید.
4. حالا داخل یک تابه به اندازه کافی روغن بریزید و ران مرغ ها را خوب سرخ کنید. مرغ ها که سرخ شدند از روغن خارج کنید و بعد گوجه هایی که نمک زده و قاچ شده را داخل همان روغن سرخ کنید.
5. گوجه های سرخ شده را از روغن خارج و بعد رب گوجه فرنگی را داخل روغن سرخ کنید، حالا آب مرغ را به رب سرخ شده اضافه کنید. آب مرغ را از صافی رد کنید تا پیازها داخل سس نباشند.
6. در این مرحله از طرز تهیه ترشه کباب با مرغ، مرغ های سرخ شده، آبغوره و زعفران دم کرده را هم اضافه کنید و خورش را تست کنید. در صورتی که نمک یا فلفل اضافی هم احتیاج داشت بهش بزنید.
7. بعد حرارت را ملایم کنید و درب قابلمه بگذارید تا مرغ ها مزه سس بگیرند و سس غلیظ شود. میزان ترشی خورش بستگی به ذائقه خود می توانید کم یا زیادش کنید.
8. در این مرحله سیب زمینی ها را به همراه کمی زردچوبه سرخ کنید. در 5 دقیقه نهایی گوجه ها را به خورش اضافه کنید تا مزه سس را بگیرد.
9. بعد از آماده شدن خورش را به همراه سیب زمینی های سرخ شده درون ظرف مورد نظر بریزید و به همراه پلو، سالاد کاهو تزیین و سرو کنید. نوووش جان
advertising