روش طبخ مک اند چیز

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/11/02
روش طبخ  مک اند چیزماکارونی و پنیر یا مک اند چیز یکی از غذاهای پرطرفدار است، اما برای تهیه آن حتما لازم نیست از لبنیات استفاده کنید. با ترکیب درست مواد اولیه، می‌توانید یک سس پنیر گیاهی درست کنید تا گیاهخواران هم بتوانند از این غذای خوشمزه لذت ببرند. البته این دستور آنقدر خوشمزه هست که حتی اگر گیاهخوار نباشید هم آن را دوست خواهید داشت.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماکارونی مک اند چیز


مقدار مساوی از آب و آب مرغ برای جوشاندن ماکارونی
ماکارونی نپخته : 3 پیمانه
کره : 2 قاشق غذاخوری
آرد : 2 قاشق غذاخوری
آب مرغ : 1 پیمانه
شیر : نصف پیمانه
پنیر خامه ای نرم شده : نصف پیمانه
پنیر مخلوط : چهار پیمانه (پنیر چدار، پنیر موزارلا، پنیرگودا و پنیر مونستر)
فلفل سیاه : نصف قاشق چایخوری
نمک و پاپریکا : به میزان لازم
خامه : نصف پیمانه

طرز تهیه مک اند چیز


1. ابتدا فر را روی 350 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. در همین حال مقدار مساوی از آب و آب مرغ را داخل قابلمه ای ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. این قابلمه برای پختن ماکارونی ها در نظر گرفته می شود.

2.ماکارونی ها را بعد از جوش آمدن آب داخل قابلمه ریخته و طبق دستور روی بسته منتظر بمانید تا پخته شود، معمولا 6 الی 7 دقیقه برای پخته شدن آن کافی است. مدل ماکارونی فرقی نمی کند و شما می توانید از هر شکل و مدلی برای این غذا استفاده کنید. بعد از مدت زمانی که گفته شد ماکارونی ها را داخل آبکش ریخته و روی آن آب سرد بریزید. این کار باعث می شود پاستاها به هم نچسبد. این ظرف را کنار گذاشته و انجام مرحله بعدی را شروع کنید.

3.در یک تابه بزرگ روی حرارت دو قاشق غذاخوری کره بریزید تا ذوب شود، سپس دو قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید. کره و آرد را با هم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود، دقت کنید حرارت باید ملایم باشد. تقریبا یک دقیقه به هم زدن به صورت مداوم ادامه دهید. سپس یک پیمانه آب مرغ و نصف پیمانه خامه و نصف پیمانه شیر را به آن اضافه کنید و مرتب آن را هم بزنید تا جایی که ترکیب یک دستی به دست آید. با گذشت چند دقیقه و هم زدن آن متوجه خواهید شد که کم کم غلظت مواد زیاد شده و مثل فرنی می شود. در آخر پنیر خامه ای نرم شده را به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. مواد نباید به حد جوش برسد همین که به خوبی با هم ترکیب شده و یکدست شود کافی است.

4. تابه را از روی حرارت برداشته و چهار پیمانه پنیر را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. این پنیر ترکیبی از 4 پنیر متفاوت است. پنیر چدار، موزارلا و پنیر گودا برای همه شما آشناست و طعم فوق العاده آنها به خوشمزه شدن غذاها کمک زیادی می کند. شاید اسم پنیر مونستر را تا به حال نشنیده باشید، مونستر پنیری فرانسوی است که از شیر گاو با 45 درصد چربی تهیه شده است اگر این پنیر در دسترس شما نبود می توانید از مقدار بیشتری پنیر گودا یا پنیر خامه ای به جای آن استفاده کنید. بعد از اضافه کردن پنیرها به مخلوط قبلی آن را به خوبی به هم بزنید تا ترکیب یکدستی به دست آید سپس آن را روی ماکارونی های پخته شده ریخته و مخلوط کنید به صورتی که ماکارونی ها کاملا به مواد آغشته شود. نمک و فلفل را در این مرحله به اندازه لازم به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید.

5. قالب مورد نظرتان را با کره یا روغن چرب کنید و مواد را داخل قالب بریزید. قالب را داخل فر از قبل گرم شده به مدت 25 تا 30 دقیقه قرار دهید. مقدار پخت اگر زیادتر شود ماکارونی ها ممکن است حالت خود را از دست داده و له شود. بنابراین بعد از این مدت قالب را از فر خارج کنید.

نکته مک امد چیز


اگر خواهان استفاده از پنیر بیشتر هستید می توانید قبل از قرار دادن قالب داخل فر از یک لایه پنیر چدار و کمی پاپریکا روی آن استفاده کرده و سپس قالب را داخل فر قرار دهید. شاید تا به حال دستورات زیادی را برای ماکارونی و پنیر دیده باشید، تفاوت این دستور با بقیه دستورها در استفاده از آب مرغ برای پخت ماکارونی و استفاده از پنیر خامه ای داخل مواد آن است.
advertising