بیوگرافی سارا خادم الشریعه بانوی قهرمان شطرنج ایران و همسرش

مجلهچهره ها

- 97/10/10
بیوگرافی سارا خادم الشریعه بانوی قهرمان شطرنج ایران و همسرشسارا خادم‌ الشریعه شطرنج باز قهرمان ایرانی متولد 20 اسفند 1375 در تهران است. این بانوی ایرانی استاد بزرگ شطرنج ایران است.
وی اولین دختری است که توانسته چند درجه استاد بزرگی جهان را دریافت کند. سارا خادم الشریعه تک فرزند خانواده است و خواهر و برادر ندارد. وی از سادات است. سارا موفقیت خود را مدیون حمایت های مالی و معنوی پدر و مادرش می داند.
بیوگرافی سارا خادم الشریعه بانوی قهرمان شطرنج ایران و همسرش

ورود به حرفه شطرنج


سارا خادم الشریعه در کودکی به ورزش های تنیس روی میز و بسکتبال علاقه زیادی داشت اما وقتی یکی از همکلاسی هایش به کلاس شطرنج رفت او هم ترغیب شد به این کلاس ها برود. به همین خاطر در سن 8 سالگی به کلاس های شطرنج رفت و در مدت زمان کمی به این ورزش فکری علاقه مند شد. او حضور خود در این ورزش را کاملا تصادفی می داند.
در سال دوم دبیرستان توسط یکی از دوستانش به استاد هرندی معرفی. از آنجا بود که بازی شطرنج او استارت خورد موفقیت ها و پیروزی هایی که خانم پورکاشیان کسب می کردند باعث انگیزه وی در این رشته و ادامه دادن آن شد. زمانی که تنها 18 سال داشت در هشتاد و چهارمین کنگره شطرنج جهان توانست عنوان استاد بین‌ المللی شطرنج را به دست آورد و اولین بانوی ایرانی شد که توانست این عنوان را کسب کند.
این نابغه شطرنج باز نماینده ایران در پایان دور ششم گرندپری شطرنج بانوان 2016 در خانتی مانسیسک روسیه بود و در گرندپری 2016 که در تهران برگزار شد مقام دوم مسابقات را کسب کرد
او در مسابقات گرندپری 2016 با حرکتی جوانمردانه پس از آن که حریف اوکراینی اش به دلیل بیماری دوست فرانسوی خود وضعیت روحی مناسبی نداشت به درخواست حریفش مبنی بر تساوی رضایت داد داد تا حریفش بتواند با توجه به فشار روانی پیش آمده به استراحت پرداخته و سلامتش به خطر نیفتد. وی در این مسابقه عنوان سوم را کسب کرد.

ازدواج و همسر سارا خادم الشریعه


سارا خادم الشریعه متاهل است و ازدواج کرده است. وی در سال 96 با اردشیر احمدی فیلمساز و مجری اینترنتی ازدواج کرده است. همسر او متولد 5 اسفند 1368 در اصفهان است. وی برنامه هایی از جمله برنامه آشپزی در سه سوت، از ونکوور تا لس‌ انجلس و برنامه ذره‌ بین را ساخته است.
اردشیر احمدی همسر سارا خادم الشریعه دارای حواشی هم شده بود. او در سال 93 فیلمی از زندگی بابک زنجانی ساخت که موجب توقیف فیلم و دستگیری او شد. وی حدود سه ماه در زندان به سر برد و سپس با قید وثیقه آزاد شد.

نگاهی به زندگی شخصی و علایق سارا خادم الشریعه


سارا خادم الشریعه در سال 2016 کاندیدای ورزشکار اخلاق شد.
ورزشکار مورد علاقه وی یودیت پلوگار مجارستانی شطرنج باز شماره یک زن جهان است.
به گفته وی دلیل علاقه اش به شطرنج این است که این رشته باعث افزایش قدرتهای فردی و محاسباتی می‌ گردد و باعث افزایش صبر و تحمل انسان می شود
این بانوی جوان ایرانی قهرمان بانوان جهان و جزو ده نفر برتر جهان است.
نکته عجیب این است که وی هزینه مربی هلندی خود را از جیب شخصی خود پرداخت می کند و از سوی کمیته ورزشی ایران هیچ حمایتی نمی شود. او بعد از هر مسابقه بخشی از جایزه خودرا برای صرف هزینه مربی شخصی کنار می گذارد.
وی در اینستاگرام نیز فعالیت دارد و در صفحه خود عکس های جدید خود و همسرش را به اشتراک می گذارد.

سارا خادم الشریعه قهرمان زن شطرنج ایرانی


وی در جدیدترین موفقیت خود توانست در بخش سریع مسابقات قهرمانی جهان به عنوان نایب قهرمانی رسید و مدال نقره جهانی را کسب نمود.
advertising