بیوگرافی روح الله زم مدیر آمد نیوز

مجلهچهره ها

- 98/07/24
بیوگرافی روح الله زم مدیر آمد نیوزروح الله زم متولد شهریور 1352 در تهران، روزنامه نگار است. او در حال حاضر 46 سال سن دارد. مدرک تحصیلی او دیپلم است، او با استفاده از منسبت های پدر روحانی اش وارد عرصه فیلمبرداری خبری شد و مدتی هم در آتیله ای عکاسی کار می کرد.
روح الله زم ، مدیر کانال ضد انقلابی آمدنیوز می باشد.

خانواده روح الله زم


روح الله زم ، در یک خانواده مذهبی بدنیا آمد، پدرش محمدعلی زم روحانی، تهیه کننده و پژهشگر و مادرش خانه دار است، یک برادر بنام محمدامین و دو خواهر دیگر نیز دارد.

محمدعلی زم پدر روح الله زم کیست؟


محمدعلی زم (متولد ۲ آبان ۱۳۳۴ در تهران) روحانی، تهیه کننده، سینماگر و پژوهشگر ایرانی است . او پیش از این معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بود.
محمدعلی زم رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ویدئو رسانه و صاحب یک مؤسسه سینمایی است. او سالها ریاست حوزه هنری را بر عهده داشت. محمد علی زم پدر روح‌الله زم است. محمد علی زم همچنین نامزد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت 1396 بود.

ازدواج های روح الله زم


روح الله زم سال 81 برای اولین بار ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر متولد 82 می باشد، این زندگی در نهایت سال 84 به جدایی و طلاق ختم شد.
روح الله زم، بعد از فرار در پاریس برای بار دوم ازدواج کرده است.
بیوگرافی روح الله زم مدیر آمد نیوز

شروع فعالیت روح الله زم


روح الله زم فعالیت خود را بعنوان فیلمبردار خبری و مستندساز از سال 81 با روابط پدرش که رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود، شروع کرد.
وی در موسسه سینمایی و فیلمسازی پدرش نیز کار می کرد و مدتی در آتلیه محسن افشانی بازیگر، به عنوان عکاس و فیلمبرداری حضور داشت.

سیاسی شدن روح الله زم


از سال 84 با جدا کردن راه خود از پدر وارد فعالیت های سیاسی و ستاد انتخابانی هاشمی رفسنجانی شد و از فعالان خبری و رسانه ای این گروه تا مدت ها فعال بود.

دستگیری روح الله زم در سال 88


در جریان حوادث بعد از انتخابات سال 88 به علت حضور و میدان داری در اغتشاشات هفته اول تیر ماه در یک قرار خیابانی دستگیر و به زندان اوین فرستاده شد.

فرار روح الله زم از زندان


روح الله زم در دوران مرخصی خود از کشور فرار کرد، او ابتدا به مالزی و سپس توانست اقامت کشور فرانسه رو بگیرید و در پاریس ساکن شود، او بعد وارد فعالیت تبلیغ علیه نظام در شبکه های اجتماعی شد.

تاسیس آمدنیوز توسط روح الله زم


روح الله زم، با همکاری مجید نیکنام و بابک اجلالی در سال 96 ابتدا سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز را تاسیس کرد و شروع به فعالیت های تخریبی علیه نظام نمود.
این کانال در دی ماه 96 به علت آموزش ساخت بمب های خیابانی و دعوت به خشونت توسط تلگرام مسدود شد اما این کانال با تغییر رویه خود دوباره به تلگرام بازگشت.

مستند ایستگاه پایانی دروغ روح الله زم


اسفند ماه 97 بود که پخش مستند ایستگاه پایانی دروغ از بخش خبری 20:30 عمق نفوذ سیستم اطلاعاتی کشورمان به شخصی ترین ارتباطات این خبرنگار کذاب موجب حیرت جامعه ضد ایرانی شد
این نفوذ و کنترل روح الله زم به حدی بود که هزاران ساعت ویدیو با او و اغلب چهرهای به اصلاح اپوزیسیون با کنترل سیستم اطلاعاتی همراه بود.
ویدیو های منتشر شده نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی فرانسه حمایت گسترده ای از این عامل ساده لوح انجام می دادند اما خبری از نفوذ اطلاعات ایران به زندگی شخصی او نداشتند.

تخلیه اطلاعاتی روح الله زم


توهم روح الله زم به حدی است که او خبرهای خود را همیشه به استناد از یک منبع آگاه منتشر می کرد اما حالا مشخص می شود منبع آگاه او سناریوی نفوذ سیستم اطلاعاتی ایران و اخبار کذب و سرکاری بوده است
تخلیه اطلاعاتی روح الله زم، در مستند ایستگاه پایانی دروغ توام با افشاگری گسترده او علیه رضا پهلوی، مسیح علینژاد و دیگر اپوزیسیون حامی سرویس های اطلاعاتی دیگر کشورها شد.
قبلا نیز شخصی بنام ندا امین از ارتباط روح الله زم و سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیزمی پرده برداشته بود، این خبر در حال جدی گرفته نشد که حالا با مستند اطلاعات ایران مشخص شد واقعیت دارد.

ماجرای دستگیری روح الله زم توسط سپاه


سازمان اطلاعات سپاه 22 مهر 98 با انتشار بیانه ای اعلام کرد این مزدور خائن به وطن را در یک کار اطلاعاتی دقیق دستگیر کرده است و هم اکنون کانال آمدنیوز نیز دست سپاه پاسداران می باشد.
advertising