مراسم بزرگداشت محمد علی موحد

مجلهچهره ها

- 97/09/28
مراسم بزرگداشت محمد علی موحدمحمدعلی موحد زاده 1302 تبریز عرفان‌ پژوه، تاریخ‌ نگار و حقوق‌ دان، و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. صمد موحد برادر اوست.

مراسم بزرگداشت محمدعلی موحد، مولاناشناس و شمس‌ شناس روز سه شنبه 27 آذر ماه در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم که با حضور غلامعلی حداد عادل، محمدرضا شفیعی کدکنی، حجت الله ایوبی و جمعی از اساتید ادبیات و علاقه‌مندان برگزارشد، از تمبر یادبود استاد محمدعلی موحد رونمایی شد و همچنین نشان یونسکو به استاد موحد تقدیم شد.

محمد علی‌ موحد تحصیل را در مدارس تدین و اتحاد نو تبریز آغاز کرد و در سال 1319، پس از اخذ دیپلم متوسطه در رشتهٔ ادبی، به تهران آمد. اما به‌واسطهٔ فوت پدر (در سال 1317) به تبریز بازگشت و سرپرستی خانواده را برعهده گرفت و به مدت ده سال در تبریز و تهران اقامت گزید.

وی، علاوه بر وکالت پایه‌یک دادگستری، از آغاز تأسیس شرکت ملی نفت ایران در کادر حقوقی شرکت نفت وارد شد و تا بالاترین درجات مشاور عالی رئیس هیئت‌مدیره، مشاور ارشد و عضو اصلی هیئت‌مدیره انجام وظیفه کرده و در ابتدای تأسیس اوپک، به مدت شش ماه معاونت اجرایی آن سازمان در ژنو را عهده‌دار بوده‌است. موحد، در کنار مشاغل رسمی، به تدریس حقوق مدنی و حقوق نفت در دانشکدهٔ حقوق دانشگاه تهران و دانشکده حسابداری و علوم مالی شرکت ملی نفت ایران پرداخت.
advertising