مراسم نکوداشت جمشید مشایخی در خانه هنرمندان برگزار می شود

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/06
مراسم نکوداشت جمشید مشایخی در خانه هنرمندان برگزار می شودمراسم نکوداشت استاد "جمشید مشایخی" بازیگر سینما و تئاتر کشور به مناسبت تولد هشتاد و چهارسالگی این هنرمند پیشکسوت سینمای ایران در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار می‌ شود. 6 آذر مراسم نکوداشت این چهره سینمایی است.
مراسم نکوداشت استاد جمشید مشایخی، امروز سه‌شنبه ششم آذر ساعت 20 برگزار می‌ شود.
از برنامه های این مراسم می توان به اکران فیلم «بن‌ بست وثوق» به نویسندگی و کارگردانی حمید کاویانی اشاره کرد. استاد مشایخی در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.
هم چنین در این مراسم مسعود کیمیایی و بهمن فرمان آرا درباره این هنرمند عزیز سخنرانی خواهند نمود. طبق اطلاعات روابط عمومی ورود برای عموم برای شرکت در این مراسم آزاد می باشد.

جمشید مشایخی متولد 5 آذر 1313 در تهران، بازیگر است. او دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر است.
وی از بازیگران فعال قبل از انقلاب می باشد. جمشید مشایخی در کارنامه کاری خود بازی های درخشانی داشته که نمونه بارز آن بازی در نقش کمال الملک است. او اولین کار خود را به صورت حرفه ای در سال 49 با بازی در فیلم کوتاه جلد مار آغاز نمود.
جمشید مشایخی در سال 1336 با دختر عمه خود گیتی افروز رئوفی ازدواج کرد، این زوج صاحب سه فرزند به نام های نادر که رهبر ارکستر است، نازنین که در آمریکا اقامت دارد و معلم است و سام شدند.
استاد مشایخی منتخب ششمین دوره همایش چهره های ماندگار و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.


advertising