آغاز کار جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور کشورهای خارجی

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/04
آغاز کار جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور کشورهای خارجیافتتاحیه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در تاریخ دوشنبه پنجم آذر در تالار وحدت تهران برگزار می‌ شود.
طبق آخرین اخبار فرهنگی و هنری جشنواره بین‌ المللی فیلم مقاومت، در این جشنواره حدود 450 فیلمساز ایرانی و 24 فیلمساز از کشورهای خارجی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
42 سینماگر انقلابی و آزاده دنیا از 24 کشور در این رویداد سینمایی حضور پیدا خواهند کرد.
در این مراسم برگزیدگان چهل سال سینمای مقاومت از میان 250 عنوان فیلم سینمایی در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلنامه‌ نویس و بهترین بازیگر معرفی می‌ شوند.
علاوه بر این بهترین فیلم‌های کوتاه این دوره جشنواره نیز در این مراسم معرفی و تقدیر می‌شوند.
از جمله برنامه هایی که برای جشنواره در نظر گرفته شده است اهدای جایزه به برگزیدگان فیلم‌ های کوتاه، برپایی مراسم نکوداشت چهار سینماگر فقید حبیب‌الله کاسه‌ساز، یدالله صمدی، سیدضیاء الدین دری و حمید آخوندی می باشد.
در این جشنواره از کشورهای خارجی مختلف از جمله ونزوئلا، آمریکا، شیلی، تانزانیا، بنگلادش، آرژانتین، سوریه، روسیه، اسپانیا، عراق، یمن، بحرین، عربستان، بوسنی، لبنان، فرانسه، هند، اروگوئه، کانادا، ترکیه، انگلیس و چین فیلمسازان حضور دارند. البته تعدادی از سینماگران بخاطر فشار کشور آمریکا و موضوع تحریم ایران نتوانستند در این جشنواره شرکت کنند. هشت نفر از مهمان های خارجی به عنوان داور بین الملل در بخش مسابقه حضور دارند.
جشنواره بین‌ المللی فیلم «مقاومت» بزرگ‌ترین گردهمایی و اجتماع سینماگران انقلاب و فیلمسازان انقلابی از سراس جهان خواهد بود. سوریه در این جشنواره بیش ترین تعداد فیلم و مستند را دارد.
این جشنواره از پنجم تا نهم آذر در تهران برگزار خواهد شد و برندگان در مراسم اختتامیه معرفی می شوند و از طرف جشنواره جوایز نفیسی به آن ها اهدا خواهد شد.
دبیر این جشنواره محمد خزاعی می باشد.

advertising