بیوگرافی آهو جهانسوز معروف به سارا شاهی بازیگر هالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/08
بیوگرافی آهو جهانسوز معروف به سارا شاهی بازیگر هالیوودآهو جهانسوز مدل و بازیگر ایرانی آمریکایی معروف به سارا شاهی متولد 10 ژانویه 1980 در تگزاس آمریکا می باشد. سارا شاهی از نوادگان فتحلی شاه قاجار پادشاه قرن 19 ایران است. پدر او عباس جهانسوز شاهی، شغل سفارتی داشت که دو سال قبل از جریان انقلاب اسلامی در ایران، به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد. او از نوادگان فتحعلی شاه قاجار بود. مادر سارا یک اسپانیایی دورگه ایرانی اسپانیایی می‌ باشد.
سارا شاهی فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی و تئاتر از دانشگاه ساثرن متودیست است . مادر او ماه منیر طراح دکوراسیون داخلی است. او فرزند دوم خانواده است و یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچک تر از خود دارد.
آهو جهانسوز در کودکی به اصرار پدرش علاوه بر زبان انگلیسی زبان فارسی را نیز آموخت.
قد این بازیگر زیبا و جذاب 162سانتی متر است.
بیوگرافی آهو جهانسوز معروف به سارا شاهی بازیگر هالیوود

شروع فعالیت سارا شاهی


آهو شاهی زمانی که در تگزاس به عنوان سیاهی لشگر در سریال دکتر تی و خانم ها فعالیت می کرد با رابرت آلتمن کارگردان دیدار کرد و پس از آن به تشویق او نقش های مختلفی را در سریال های تلویزیونی بازی کرد.
وی به خاطر بازی در سریال The Word به شهرت رسید و در فصل دوم نیز بازی کرد. اما در فصل چهارم قرارداد را تمدید نکرد و درنتیجه کاراکتری که بازی می کرد از فیلم نامه خارج شد.
او هم چنین در چندین فیلم هالیوودی و سریال های زیاد دیگری نیز بازی کرده است.

ازدواج و همسر آهو جهان سوز معروف به سارا شاهی


سارا شاهی در فوریه 2009 با هنرپیشه و ستاره معروف هالیوود استیو هاوی ازدواج کرد و از او صاحب دو فرزند نیز شد. اولین فرزند آن ها در 8 ژوئیه سال 2009 به نام ویلیام وولف هاووی متولد شد.

حقایقی درباره زندگی شخصی سارا شاهی


سارا شاهی کاپیتان تیم والیبال دبیرستانشان بود.
او اسم سارا را از ترانه گروه راک ایرلندی Thin Lizzy برای خود انتخاب کرد
سارا شاهی در سال 2012 در فهرست صد زن جذاب مجله Maxim در رتبه سی و ششم قرار گرفت.
وی در سال 1997 برنده مسابقه دختر شایسته ایالت تگزاس شد.
سارا شاهی او از هلهله چیان مشهور تیم دالاس کاوبویز است، هلهله چیان گروه های رقصنده ای هستند که بین بازی های ورزشی به رقص و آواز گروهی می پردازند.
او در مصاحبه های خود گفته که خون ایرانی او از نوع مرغوب سلطنتی است !

فیلم شناسی سارا شاهی


آهو جهانسوز در فیلم های زیادی بازی کرده که در ادامه به برخی از فیلم های او اشاره می کنیم:
دکتر تی و زنان – Old School - مشکل سگ – ساعت شلوغی 3 – استاتیک – گلوله به سر – کنگره – آلیاس – ریبا – Life – نسبتا قاونی – مظنون و...

فیلم جدید آهو جهانسوز معروف به سارا شاهی


اخیرا سارا شاهی در فیلمی به نام Reverie بازی کرده است و به اولین ایرانی تباری تبدیل شد که نقش اصلی را در یک سریال آمریکایی بازی می کند.
advertising