بیوگرافی و تصاویر الهه احمدی ورزشکار و قهرمان تیراندازی ایران

مجلهچهره ها

- 97/09/13
بیوگرافی و تصاویر الهه احمدی ورزشکار و قهرمان تیراندازی ایرانالهه احمدی یکی از ستاره ها و از پر افتخارترین ورزشکاران و قهرمان تیراندازی ایران متولد 10 خرداد 1361 در تهران است. پدر الهه احمدی ارتشی و از مربیان تیم تیراندازی نیروی زمینی ارتش است. الهه احمدی یک خواهر بزرگتر و دو برادر کوچکتر به نام های محمد و مهدی دارد. برادران الهه احمدی هم عضو تیم ملی تیراندازی ایران هستند. آن ها با تشویق پدرشان به این رشته روی آوردند.
نکته جالب توجه درباره او این است که الهه اصلا به این رشته علاقه نداشته اما به اصرار پدرش به یادگیری این رشته ورزشی می پردازد. اما به مرور زمان به تیراندازی علاقه مند شد. او در این رشته موفقیت ها و مدال های زیادی را به دست آورده است.
الهه احمدی دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی است. او تحصیلات خود را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران به اتمام رسانده است.
الهه احمدی تنها ورزشکار زن ایرانی در رشته تیراندازی است که بیشترین مدال در عرصه جهانی را به دست آورده و بهترین نتیجه را در تاریخ این رشته ورزشی در المپیک برای ایران به دست آورده‌است

آغاز فعالیت حرفه ای الهه احمدی


الهه احمدی در باشگاه سرباز نیروی زمینی ارتش ورزش خود را آغاز نمود. پدر احمدی در این باشگاه مربی بود. الهه تیراندازی را در سن 18 سالگی شروع کرد و با تلاش و پشتکار بی وقفه خود در 22 سالگی عضو تیم ملی تیراندازی شد. او حدود 15 سال است که عضو تیم ملی تیراندازی است. در طول این 15 سال به موفقیت های چشمگیری دست یافت.
بیوگرافی و تصاویر الهه احمدی ورزشکار و قهرمان تیراندازی ایران

جوایز و افتخارات الهه احمدی تیر انداز قهرمان ایران


الهه احمدی پر افتخارترین ورزشکار زن تاریخ تیراندازی ایران است. او توانسته در مدت زمان 6 ماه شرکت در یک کلاس رتبه اول رنکینگ جهانی را از آن خود نماید.
در المپیک آسیایی 2018 جاکارتا پرچم دار ایران بود. او به خاطر مصدومیت کیمیا علیزاده جایگزین وی شد.
الهه احمدی در مسابقات آسیایی گوانگ ژو که در سال 2010 برگزار شد سه مدال نقره و برنز گرفت.
هم چنین در سال 2014 در مسابقات آسیایی دهلی مدال نقره را به دست آورد.
هم چنین در مسابقات نهایی فینالیست های جام جهانی مونیخ 2015 توانست مدال طلا را از آن خود نماید.
الهه احمدی در مسابقات نهایی فینالیست های تیراندازان جهان در مونیخ 2018 موفق به کسب مدال طلا شده است.
او در این مسابقات ضمن کسب مقام قهرمانی در تفنگ سه وضعیت، موفق شد با ثبت یک امتیاز بالا رکورد جهانی را به نم خود ثبت نماید.
الهه احمدی مقام اول در رنکینگ جهانی تیراندازی بانوان را بدست آورد
الهه احمدی مدال ها و نشان های زیادی را به دست آورده که در این جا فقط به چند نمونه از آن ها اشاره شده است.

زندگی شخصی و ازدواج الهه احمدی


الهه احمدی زمانی که وارد دنیای تیراندازی شد به طور همزمان خبر عدم قبولی کنکور را شنید و این باعث شد بیش از قبل به سراغ ورزش و قهرمانی تیراندازی برود. البته بعدها تحصیل خود را ادامه داد.
الهه احمدی در سال 87 زمانی که 26 سال داشت با سید اصغر نوربخش که در آن زمان خبرنگار بوده است ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک فرزند پسر به نام «سید باور» است. فرزند آن ها در سال 92به دنیا آمده است.
الهه احمدی زمانی که فرزندش تنها دو ماه داشت در کمپ تیم ملی حضور داشت. او در بسیاری از مسابقات تنها مادری است که در اردوی تیم های ملی همیشه حضور دارد. به همین خاطر به او لقب «مادر قهرمان» را داده اند. موضوع فرزند و ازدواج الهه احمدی هرگز مانعی بر سر راه الهه احمدی نبوده است.
الهه احمدی بزرگ ترین هدف خود در آینده را کسب مدال در بازی های المپیک 2020 توکیو عنوان کرده است.
امید است با توجه مسئولین تیراندازی ایران شرایط مناسبی برای این قهرمان زن که الگوی نمونه ای برای زنان سرزمین ایران است به وجود آید.
الهه احمدی ثابت کرده که می توان هم در اجتماع و هم در زندگی شخصی موفق بود.
advertising