آنا اسکیمانی زن ایرانی که به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت

مجلهچهره ها

- 97/08/17
آنا اسکیمانی زن ایرانی که به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت

بیوگرافی آنا اسکیمانی


آنا ویشکایی اسکیمانی 28 ساله از پدر و مادری ایرانی در ایالت فلوریدا به دنیا آمده‌ است و دارای یک خواهر به نام آیدا و یک برادر به نام آریا است. او در 13 سالگی مادر خود را از دست داده ‌است.
والدین آنا سال‌ ها پیش به آمریکا مهاجرت کرده اند.
پدرش در دوران تحصیلات دانشگاهی در رشته مهندسی برق دانشگاه یو سی اف، هم زمان به شغل پیش خدمتی در یک رستووران مشغول بوده است.
پدر او آخر هفته‌ ها به عنوان نماینده خدمات مشتریان والت دیزنی کار می کرده. و همزمان با پدرش، مادرش در یک رستوران فست فود شغلی با درآمد بسیار پایین داشته است. آنا و خواهر دو قلوی او آیدا و بردار بزرگتر آن ‌ها، آریا شب ‌ها در تمیز کردن فست فود به مادرشان کمک می کردند.
مادر آنا اسکیمانی در سال 2004 در اثر سرطان جان خود را از دست داده است.
اسکیمانی یکی از اعضای سازمان دانشجویان ایرانی در دوران دانشجویی خود در دانشگاه UCF بوده است. او دو مدرک لیسانس در رشته‌های علوم سیاسی و مطالعات زنان از دانشگاه دموکرات UCF دریافت کرده و تحصیلات فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت غیرانتفاعی و مدیریت دولتی همین دانشگاه در سال 2015 آغاز کرده و هم زمان در رشته مطالعات جنسیتی نیز مدرک دانشگاهی دریافت کرده است.
او در حال حاضر مشغول تحصیل در مقطع دکتری در رشته امور عمومی در دانشگاه UCF است و به عنوان استادیار نیز تدریس می کند.
آنا اسکیمانی اولین زن ایرانی-آمریکایی است که به مجلس نمایندگان فلوریدای آمریکا راه یافته است.
او از حزب دموکرات با استاکتوت رویز از حزب جمهوری خواه در منطقه 47 فلوریدا رقابت کرد. آن‌ ها برای کرسی که تا کنون در اختیار مایک میلر از حزب جمهوری خواه بود رقابت کردند که وی در انتخابات 6 نوامبر 2018 توانست 57 درصد آرا را در مقابل رقیب خود به پیروزی برسد.
آنا در اولین ومصاحبه بعد از پیروزی خود در انتخابات اعلام کرد: ما با هم تاریخ را ساختیم. ما نه تنها وضعیت موجود در مجلس نمایندگان را به چالش کشیدیم بلکه اولین ایرانی آمریکایی را برای تصدی گری یک مقام عالی در فلوریدا انتخاب کردیم.
advertising