ابر جراح مغز و اعصاب ایران پروفسور دکتر مجید سمیعی

خواندنیزندگی نامه

- 97/08/06
ابر جراح مغز و اعصاب ایران پروفسور دکتر مجید سمیعیپروفسور مجید سمیعی درتاریخ 29 خرداد 1316 در شهر تهران و در خانواده ای فرهیخته چشم به جهان گشودند.ایشان پس از اتمام تحصیلات دوره دبیرستان در ایران راهی کشور آلمان شدند و در دانشگاه ماینتز در رشته پزشکی مشغول به ادامه تحصیل گردیدند ...
نظر به موفقیتهای علمی ایشان در دوران تحصیلات پزشکی و کسب عالیترین نمرات ممکن در امتحانات پایان دوره پزشکی، جایزه ویژه وزارت علوم ایران برای برترین دانشجویان ایرانی مقیم اروپا به ایشان تعلق گرفت. پس از فراغت از تحصیل در رشته پزشکی و همچنین اتمام تحصیلات ثانوی در بیولوژی، ایشان تحصیلات تخصصی خود در رشته جراحی مغز و اعصاب را در دانشگاه ماینتزآغازنمودند و در سال 1970 موفق به دریافت مدرک بورد تخصصی این رشته از کشور آلمان شدند. . یکسال بعد و در سال 1971 ایشان موفق به دریافت عنوان استادی (پروفسور) در رشته جراحی مغز و اعصاب گردیدنداز سال 1996 ایشان ریاست هر دو دپارتمان جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان نورداشتات و دانشگاه پزشکی هانوفر را عهده دار شدند. در سال 2000 پروفسور سمیعی موسسه بین المللی علوم اعصاب را در هانوفر بنیان نهادند و ریاست آنرا برعهده گرفتند
در سال 2004 پروفسور سمیعی همچنین ریاست موسسه بین المللی علوم اعصاب چین واقع در دانشگاه پزشکی پایتخت (Capital Medical University) در پکن را نیز تقبل نمودند. در سال 2010 ساخت موسسه بین المللی علوم اعصاب ایران در تهران برنامه ریزی و عملیات ساختمانی آن آغاز گردید. پروفسور مجید سمیعی بیانگذار و رئیس موسسه بین المللی علوم اعصاب ایران میباشند که در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.
ابر جراح مغز و اعصاب ایران پروفسور دکتر مجید سمیعی

یکی از بزرگترین اقدامات دکتر سمیعی آموزش بیش از هزار جراح از سراسر دنیا بوده است که بیشتر آنان جراحان موفق و مشهوری در کشور خود می باشند و همچنین ایشان یکی از نوابغی که ریاست خیلی از جوامع پزشکی بر عهده داشتند بوده است که در چند خط قادر به بیان آن نیستیم

خانواده دکتر سمیعی


پروفسور مجید سمیعی در سال 1961 با مهشید سمیعی ازدواج نمودند و دارای دو فرزند می باشند. دختر ایشان امیره سمیعی در رشته اقتصاد تحصیل نمودند و پسر ایشان پروفسور امیر سمیعی ، پروفسور مشهور جراحی مغز و اعصاب و معاون مرکز جراحی مغز و اعصاب در موسسه بین المللی علوم اعصاب هانوفر می باشند.

جالب است بدانید که مجید سمیعی به دلیل موفقیت های علمی در دوران تحصیلات پزشکی و کسب حداکثر نمره ممکن در امتحانات پایان دوره، جایزه ویژه وزارت علوم وقت ایران برای دانشجویان ممتاز مقیم اروپا را از آن خود کرده بود.

برخی از اقدامات دکتر سمیعی در ایران


- اسفند ماه سال 1387 پروفسور سمیعی با حضور گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان، پروژه بیمارستان فوق تخصصی 400 تختخوابی پروفسور سمیعی را در رشت آغاز نمود که بخش جراحی مغز و اعصاب آن با مرکز اعصاب آلمان همکاری خواهد کرد. مرکز مذکور علاوه بر کاربری درمانی، فعالیت پژوهشی نیز خواهد داشت و پروفسور سمیعی شخصاً به مراحل پیشرفت آن نظارت خواهد کرد.
- کلید طلایی شهر رشت در سال 1393 به پروفسور سمیعی اهدا شد
- پروفسور سمیعی در دی ماه سال 1391 طرح بنیاد فرهنگ و علم ایران را مطرح نمود تا با حضور فرهیختگان و دانشمندان گیلانی سراسر جهان در رشت راه اندازی شود. هرچند این مرکز هنوز تأسیس نشده، اما قرار است امکان تحقیقات علمی و فرهنگی جوانان را با کمک اساتید سطح کشور در گیلان فراهم نماید.
- دو سال بعد و در شهریور 1393، پروفسور سمیعی عملیات اجرایی احداث بزرگترین مرکز تحقیقات سرطان شناسی خاورمیانه را در سایت دانشگاه علوم پزشکی لاکان رشت آغاز کرد که برای ساخت این مرکز در زمینی به مساحت 4 هکتار با زیربنای ساختمانی 20 هزار مترمربع 65 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.
گفتنی است پروفسور سمیعی عضویت، بنیان گذاری و ریاست بسیاری از مؤسسات و جوامع بین المللی را به عهده دارد و تا کنون موفق به کسب عناوین بسیاری از جمله استادی و دکترای افتخاری تعداد زیادی از دانشگاه های سراسر جهان شده است. وی جوایز و مدال های ملی و بین المللی بسیاری را کسب نموده و به حق یکی از افتخارات کشور ایران است.

جوایز و افتخارات


2001رئیس افتخاری فدراسیون جهانی جوامع جراحی مغز و اعصاب
2005 عنوان افتخاری استاد کارل زایس برای تدریس در دپارتمان جراحی مغز و اعصاب دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته، فرانکفورت
2006 چهره ماندگار علم و فرهنگ در تالار مشاهیر ایران
2007جایزه دوستی از جمهوری خلق چین
2014جایزه حلقه لایبنیتز
2014برترین جراح مغز و اعصاب جهان و برنده جایزه نورون طلایی
advertising