بیوگرافی آناهیتا نیکوکار خلبان زن زیبا و جذاب ایرانی

مجلهسایر

- 97/08/05
بیوگرافی آناهیتا نیکوکار خلبان زن زیبا و جذاب ایرانیخلبانی هواپیما یکی از مشاغل پرجاذبه و سختی است که طرفداران خود را در میان زنان و مردان دارد اما همواره این نگاه در جامعه وجود داشته که در کشورما از خلبانان زن تنها در امور آموزشی استفاده شده و آن ها مجوز پرواز ندارند این درحالی است که در حال حاضر تعدادی از خلبانان خانم در خطوط هوایی مختلف کشور مشغول به فعالیت هستند که یکی از این افراد آناهیتا نیکوکار است.
آناهیتا نیکوکار معروف به آناهیتا نیک 27 ساله و یکی از 8 خلبان زن کشور است که از 7 سال پیش آموزش و فعالیت خود را در صنعت هواپیمایی کشور آغاز کرده و اکنون به عنوان کمک خلبان مشغول فعالیت است.
پدر آناهیتا نیکوکار اهل تبریز و مادرش اهل استانبول ترکیه می باشد.
آناهیتا نیکوکار دو سال است که ازدواج کرده و همسرش پزشک است.
وی از دوران کودکی عاشق پرواز بوده و این علاقه باعث شد از طریق آموزشگاه اقدام کرده و بعد از تلاش فراوان موفق شد به عنوان کمک خلبان خانم شناخته شود.
نکته ی جالب توجه این جاست که اطرافیان به او می گفتند که اگر بخواهی در هواپیما کار کنی مهمان دار می شوی چون خلبان زن نداریم تا این که استادی به او می گوید که این موضوع درست نیست و خلبان خانم نیز در کشور داریم.
این سخن برای او جرقه ای بود و باعث شد علاقه اش را پیگیری کند البته او تنها خلبانی را دنبال نمی کند بلکه در دانشگاه نیز رشته ی مهمان داری را خوانده و در حال حاضر نیز وارد عرصه ی سینما شده و تلاشش برای بازیگری که به حمایت همسرش توانسته آن را به نتیجه برساند یعنی در حال حاضر 3 رشته را دنبال کرده است.
او درباره ی حضورش در کلاس این گونه عنوان می کند: در کلاس، ما 22 نفر بودیم که برای خلبانی آماده می شدیم و تنها خانم من بودم ،هرکس از راه می رسید به من می گت همین اول کاری برو بیرون چون خانم ها هیچ وقت نمی توانند چیزی که می خواهند بشوند آن هم در رشته ای مثل خلبانی. بسیاری از هم کلاسی های من چنین چیزی را می گفتند اما عزمم را جزم کردم و موفق شدم در حالی که از آن کلاس حدود 10 آقا انصراف دادند و رفتند.

واکنش جالب مسافران به خلبان زن


او در این باره نقل می کند: یادم می آید یک بار وقتی قبل از پرواز خودم را به مسافران معرفی کردم ، یک صدای خیلی بلند مردانه تا کابین ما آمد که گفت یا ابوالفضل خلبان خانم است اما همان زمان از طرف خانم ها صدای دست و هورا به گوشمان می رسید.
مقصد ما کیش بود و وقتی به مقصد رسیدیم و از کابین بیرون آمدم که به مسافران خوش آمد بگویم برخورد و نگاه آن ها که در تهران به خلبان بودن زن اعتماد نداشتند تغییر کرده بود.
او از علاقه اش به پرواز با هواپیمای بوئینگ 777 سخن می گوید.
نیکوکار در مورد سوالی که از اودرباره ی صحبت های آقای روحانی مبنی بر افزایش حضور زنان در فضای مدیریتی شد این گونه پاسخ داد: این صحبت ها در رشته ی خلبانی تاثیری نگذاشته است زیرا انتخاب این شغل برای زنان هنوز در اولویت نیست . درست است که این رشته سخت است اما نه آنقدر که در ذهن خودشان بزرگ می کنند زیرا به نظر من زنان اگر اراده کنند به هرجا که بخواهند می رسند، اما در کل در حیطه ی خلبانی تعداد زنان افزایش نداشته است و حتی کم تر شده است.زیرا وقتی می آیند و با سختی های راه آشنا می شوند در همان دوره های آموزشی و پس از یکی دو ترم پا پس می کشند، اما ای کاش بمانند و بجنگند و به عنوان یک خلبان خانم شناخته شوند چون، ما خلبان خانم در ایران کم داریم.
advertising