دستور تهیه سوفله اسفناج

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/09/29
دستور تهیه سوفله اسفناجسوفله یک غذای بسیار خوشمزه و البته فرانسوی است که این روزها طرفداران بسیاری در آسیا و سایر کشورهای اروپایی پیدا کرده است. سوفله اسفناج که از سبزیجات پرویتامین زمستانی است می‌تواند شام متفاوتی را برای شما و میهمانان‌تان رقم بزند.طرز تهیه سوفله اسفناج را آموزش می دهیم.

مواد لازم سوفله اسفناج


کره:1/2 لیوان
تخم مرغ:5 عدد
بیکینگ پودر:1/2 قاشق چای خوری
اسفناج:300 گرم
آرد :1/4 لیوان
شیر: 1 لیوان
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) (رنده شده) :1 لیوان
جوز هندی :1/4 قاشق چای خوری

طرز تهیه سوفله اسفناج


1.در ابتدای كار فر را روشن کنید تا گرم شود ، تخم مرغ ها را در ظرفی شكسته و زرده آن را جدا كنید طوری كه ذره ای زرده هم داخل زرده باقی نماند.
2.اسفناج را پاك كرده و بشویید و داخل آبكش كاملا خشك كرده و خرد كنید. قابلمه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید ، کره را درون قابلمه قرار دهید تا ذوب شود ، آرد را الك كرده و وقتی كره شروع به حباب زدن كرد آن را كم كم به مواد اضافه كنید و مرتب بهم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.
3.پس از مخلوط شدن آرد و کره شیر سرد را اضافه کنید و با قاشق چوبی و با سرعت بالا شروع به هم زدن نمائید تا مخلوط غلیظ شود ، حرارت را خاموش کنید سپس پنیر رنده شده را درون سس آماده شده بریزید و بهم بزنید تا پنیر کمی آب شود.
4.اسفناج خرد شده ، جوز هندی و زرده های تخم مرغ را مخلوط کنید سپس به سس سفیدی که اماده کرده اید اضافه نموده و خوب مخلوط کنید.
۵.سفیده های تخم مرغ را با دور متوسط همزن برقی آنقدر بزنید تا كاملا سفت شود طوری كه وقتی کاسه را برمیگردانید نریز ، سفیده ها را به آرامی و کم کم به مخلوط سس سفید و اسفناج اضافه کنید ، با ملایمت زیاد و بصورت دورانی از پایین به سمت بالای مواد سفیده ها را مخلوط کنید ، هرچه هوای بیشتری داخل مواد باشد سوفله شما بهتر خواهد شد.
۶.درون ظرف سوفله یا پیرکس را با کره خوب چرب کنید ، مواد را درون ظرف سوفله یا پیرکس بریزید ، دقت کنید که مواد را یکباره درون ظرف خالی نکنید ، كم كم با قاشق از مواد بریزید تا با ایجاد شدن لایه های هوا ، پس از پخت سوفله ای عالی داشته باشید.
7.ظرف سوفله را درون فری که از قبل روشن کرده اید به مدت 30 تا40 دقیقه قرار دهید ، 30 دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نکنید تا پف سوفله تان نخوابد ، پس از این مدت می توانید برای چک کردن در فر را باز کنید.
8.سوفله را پس از اینکه پخت و رویش طلایی شد همانطور داغ سرو کنید ، سوفله حتما باید داغ و تازه سرو شود.

نکات سوفله اسفناج


بهتر است دما را طبق تجربه خود در مورد فر تنظیم كنید اما به طور معمولی دمای 180 درجه سانتی گراد برای پخت این سوفله مناسب است
advertising