طرز تهیه فلافل چغندر

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/08/24
طرز تهیه فلافل چغندردر این مطلب طرز تهیه فلافل که غذایی بسیار خوشمزه و مورد پسند جوانان و نوجوانان است را به شما آموزش می دهیم. البته این فلافل با تمام فلافل هایی که تا بحال خورده اید فرق دارد زیرا مواد اصلی تشکیل دهنده آن علاوه بر نخود چغندر پخته است.چغندر باعث می‌شود فلافل طعم خاصی پیدا کند و آبدارتر شود. فلافل چغندر را حتماً باید امتحان کنید. به ویژه اگر گیاهخوار هستید یا تصمیم دارید بیشتر از غذاهای گیاهی در برنامه غذایی خود استفاده کنید این غذا به شما توصیه می‌شود.

مواد لازم برای فلافل چغندر


نخود خیس خورده 4 پیمانه
چغندر رنده شده 1 پیمانه
پیاز کوچک 1 عدد
گشنیز خرد شده 1/4 پیمانه
جعفری خرد شده 1/4 پیمانه
سیر خرد شده 2 حبه
آرد 6 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
زیره سبز 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل 1/4 قاشق چایخوری
روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه فلافل چغندر


1. نخودها را از شب قبل داخل مقدار زیادی آب خنک بریزید بگذارید تا صبح خوب خیس بخورد. برای تهیه خمیر فلافل، اول نخودها را آبکش کنید و داخل غذاساز بریزید.
2.سپس بقیه مواد را اضافه کنید و مجدداً بزنید تا با هم مخلوط شوند. آنقدر پالس بزنید تا مواد تقریباً یک‌دست شوند و نخودها خیلی ریز شوند.
3.حال خمیر را با قالب فلافل قالب بزنید. اگر قالب ندارید می‌توانید از اسکوپ‌ساز کوچک یا قاشق اندازه‌گیری استفاده کنید. خمیر را قاشق قاشق بردارید و با فاصله روی دیس یا سینی بچینید. برای کثیف نشدن ظرف می‌توانید روی آن کاغذروغنی بکشید.
4.سپس روی هر کدام از اسکوپ‌های خمیر کمی با دست فشار بدهید تا سطح آن صاف شود و به شکل مرسوم فلافل در بیاید.
5.تابه‌ای را روی شعله بگذارید و مقداری روغن گیاهی در آن بریزید تا داغ شود. وقتی روغن داغ شد به آرامی فلافل‌ها را داخل آن بچینید. هر طرف را ۲–۳ دقیقه سرخ کنید تا آماده شود. سطح فلافل چغندر باید ترد و برشته و داخل آن باید نرم باشد.


advertising