آشنایی با الگوریتم گوگل کافئین

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/09/17
آشنایی با الگوریتم گوگل کافئینالگوریتم گوگل کافئین به صورت مداوم و پیوسته در حال بررسی صفحات وب است. گوگل کافئین یکی از آپدیت های موتور جستجوی گوگل است، اما بر خلاف دیگر آپدیت های آن، گوگل کافئین صرفا راه اندازی مجددی از موتور جستجو است.
الگوریتمGoogle Caffeine وب سایت ها را در کمترین زمان ممکن ایندکس می‌نماید، گوگل در این آپدیت به جای اینکه یک به روز رسانی برای سیستم قبلی تولید کند، دست به بازسازی موتور جستجوی خود با هدف کسب سرعت بیشتر، ایندکس بهتر و همینطور نمایش نتایج مرتبط تر زده است.در گذشته گوگل برای نشان دادن صفحه نتایج از سیستم index استفاده می‌کرد.این سیستم به صفحات موجود در لیست فهرست خود رجوع می‌کرد.ولی الگوریتم کافئین به صورت لایو live انجام می‌گردد.
هنگامی که مدیر سایت یا سئوکار برای بهینه ‌سازی یک سایت اقدام به آنالیز می‌کند ممکن است در محتوای سایت تغییراتی انجام گیرد.در این نوع تغییرات گوگل باید از تغییرات ایجادشده در یک سایت اطلاع یابد و این دگرگونی‌های توسط الگوریتم کافیین تشخیص داده می‌شود،پایه و اساس گوگل متن محوری است و به همین دلیل محتوای یک سایت اهمیت زیادی برای گوگل دارد به همین جهت تولید محتوا یک امر اساسی در بهینه‌سازی سایت است.
آشنایی با الگوریتم گوگل کافئین

نحوه عملکرد الگوریتم کافئین:


میزان کارکرد این الگوریتم در حدی است که میشود در یک پایگاه داده حدود 100میلیون گیگا بایت اطلاعات را ذخیره کرد و تا 100هزار گیگا بایت روزانه اطلاعات اضافه کرد. واقعا نگهداری این حجم از اطلاعات تنها از عهده ی الگوریتم کافئین بر می آیدو امکان جستجوی live را برای کاربران میسر می‌کند.از سوی دیگر مدیران وب سایت ها نیز قادر خواهند بود تا به صورت زنده در صفحه نتایج جستجو سایت خود را به نمایش بگذارند.


دلایل استفاده الگوریتم کافئین برای گوگل :


پیش از این هنگامی که کاربران موضوع مورد نظر خود را در گوگل به جستجو می پرداختند با صفحات قدیمی روبه رو می شدند به خاطر اینکه گوگل از سیستم قدیمی و سنتی index برای نشان دادن نتایج استفاده می‌کرد که در آن صفحات به شکل لایه‌ای معرفی‌شده بودن در این شرایط تعدادی از لایه‌ها با سرعت کم و تعدادی با سرعت بالاتری به‌روزرسانی می‌شدند لایه اصلی نیز تقریبآ هر دو هفته یک‌بار تغییر می‎کرد. به علاوه گوگل باید برای به‌روزرسانی هر لایه اطلاعات صفحات ورودی را آنالیز می‎کرد که این خود باعث ایجاد تأخیر بین لایه‌ها‎ می‌شد.
advertising