آشنایی با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن ها در بالا بردن رتبه سایت

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/09/11
آشنایی با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن ها در بالا بردن رتبه سایتکاربر ها از گوگل زیاد استفاده می نمایند ، الگوریتم هایی گوگل هم ابزاری هستند که کاربران را به مسیرشان هدایت می کنند و شامل فرایندی است بر اساس آن ، گوگل میزان کیفی و کمی سایت را بررسی و در رتبه بندی سایت ها برای موتور های جستجو نقش مهمی ایفا می کنند.اما آیا تا به حال اسم الگوریتم‌ های گوگل به گوشتان خورده است ، الگوریتم های مرغ‌ مگس‌خوار، پاندا، پنگوئن، کبوتر،‌رنک ‌‌برین، الگوریتم گورخر و پیج لایوت . اگر مایل هستید سایت شما جزء پیشنهادهای اول گوگل به کاربران باشد ما به شما پیشنهاد می کنیم به شناخت ویژگی‌های شخصیتی الگوریتم‌ها بپردازید وهمچنین وب سایت تان در صف اول موتورهای جستجو قرار بگیرد البته با خواندن این مطلب.
برای این کار بایستی سایت مورد نظر از لحاظ فنی قابل فهم و با منطق های گوگل هم راستا باشد وکاری تخصصی می باشد واین برای صاحبان وب سایت و افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند اهمیت دارد.


آشنایی با الگوریتم :


برای اینکار ابتدا الگوریتم را تعریف می کنیم به این معنی که مجموعه ای از فرمول ها و دستور العمل هایی است که با زبان شیوا ، ساده و دقیق به همراه جزئیات لازم و به صورت مرحله به مرحله به گونه ای اجرا شده باشند و هدف خاصی را دنبال نمایند و شروع و پایان آن ها نیز مشخص باشد گفته می شود.


آشنایی با الگوریتم گوگل :


الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وبسایت ها را انجام می دهند. الگوریتم های گوگل به طور دائم در حال بروز رسانی می باشند و این موضوع یکی از دلایلی است که باعث می شود نتایج جستجوی گوگل بصورت مرتب تغییر کند و همین موضوع سبب می شود این سوال در ذهن کارفرمایان سئوی سایت پیش بیاید که به چه دلیل مکان لینک سایت مرتبا تغییر می کند.الگوریتم های گوگل شامل معادلات متفاوت و گوناگون و تابع است که برای کاربر نمایش داده می شود. در واقع الگوریتم ها به شکل ریاضی هستند که محتویات و اطلاعات توسط آن ها طبقه بندی می شود تا زمانی که کاربر به این داده ها احتیاج داشته باشد. خزنده موتور های جستجو همه داده ها و اطلاعات را جمع آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید.
آشنایی با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن ها در بالا بردن رتبه سایت

گوگل از چه الگوریتم هایی استفاده می کند؟


بایستی درمورد الگوریتم های گوگل بگوییم که آن ها به دو دسته تقسیم می شوند، الگوریتم های اصلی که در واقع جز هسته اصلی گوگل هستند و بر اساس پارامترهای متفاوتی سایت های اینترنتی را رتبه بندی می نمایند و الگوریتم هایی که به صورت جانبی برای بهبود نتایج جستجو و شناسایی سایت های اسپم و همچنین بهینه سازی جستجو های کاربران استفاده می شوند.تعدادی از الگوریتم های دسته دوم شامل عبارتند از:

الگوریتم گوگل پنگوئن
الگوریتم گوگل پاندا
الگوریتم کبوتر
الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم گورخر
الگوریتم Page Layout
الگوریتم رنک برین
الگوریتم PayDay Loan
الگوریتم Page Authority
الگوریتم mobilegeddon
الگوریتم کافئین

توضیح مختصری در مورد الگوریتم های گوگل


- الگوریتم پنگوئن کیفیت و اعتبار لینک‌ها را بررسی می‌ نماید.
-الگوریتم پاندا مسئول نظارت روی کیفیت محتوا می باشد.
-الگوریتم مرغ‌ مگس‌خوار به کمک سرچ‌های مفهومی کاربرها می‌توانند منظورشان را راحت‌تر به گوگل برسانند.
-الگوریتم گورخر به کاربران کمک می‌کند یک خرید اینترنتی با کیفیت را تجربه نمایند.
- الگوریتم کبوتر حواسش به مکان و موقعیت کاربرها می باشد و بهترین نتایج ممکن را به آن‌ها نشان می دهد.
-الگوریتم پیج‌لایوت مواظب این است که آلودگی‌های دیداری ناشی از تبلیغات سایت‌ها، کاربرها را آزار ندهد.
- الگوریتم رنک ‌برین نیز با تحلیل رفتار کاربرها به طور دائم خودش را تغییر می‌دهد تا به کیفیتی که ‌کاربران انتظار دارند، و نتیجه مورد نظرشان برسند.

هر کدام از الگوریتم ها ی گوگل که بیان شد پرتکل ها و روالی را به اجرا در می آورند و نکاتی برایشان اهمیت دارد.

چه موقع ، صفحه یا صفحات وب سایت از نظر کیفی مورد تایید الگوریتم های گوگل نیست ؟


زمانی که اگر صفحات سایت شما توسط گوگل ایندکس بشود ولی جایگاه مناسبی در نتایج جستجو بدست نیاورد میتوان گفت که آن صفحه یا صفحات وب سایت از نظر کیفی مورد تایید الگوریتم های گوگل نیستند و نیاز به تغییر در صفحه یا صفحات وب سایت شما برای رسیدن به نتیجه مورد نظر الزامی می باشد، البته تا حدودی در مورد ساختار و نحوه عملکرد الگوریتم های مذکور اطلاع دقیقی در دست نمی باشد اما از اینکه امکان مطالعه و آشنایی شما با مباحث الگوریتم های گوگل را فراهم نمودیم خوشحال هستیم.
advertising