تفاوت‌ پیکسل 3 لایت گوگل با مدل اصلی آن

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/09/04
تفاوت‌ پیکسل 3 لایت گوگل با مدل اصلی آنپیکسل 3 لایت میان‌ رده‌ ی معرفی‌ نشده‌ ی گوگل است که ضمن بهره‌ گیری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون، دارای بدنه‌ای پلاستیکی، نمایشگری Full HD و کدنام Sargo خواهد بود.

چند روز پیش شایعاتی در مورد عرضه‌ی مدل میان‌ رده‌ ی پرچمدار امسال گوگل به‌نام پیکسل 3 لایت انتشار شد ؛ به‌تازگی وب‌ سایت TheNextWeb مدعی شده که توانسته به این دستگاه دسترسی پیدا کند و نگاهی اولیه به آن داشته باشد.

هفته‌ ی پیش، وب‌سایت روسی Rozketed با انتشار یک‌سری تصویر اختصاصی و برخی جزئيات فنی، اعلام کرد که گوگل قصد دارد به‌زودی از گوشی جدیدش به نام Google Pixel 3 Lite رونمایی کند. گرچه گوگل تاکنون واکنشی به این ماجرا نداشته و ساخت این گوشی هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده است، اما با در نظر گرفتن سابقه‌ی درخشان این وب‌سایت روسی در فاش کردن محصولات معرفی‌نشده‌ی گوگل از جمله پیکسل 3 ایکس‌ال، می‌توان از معرفی قریب‌الوقوع مدل میان‌رده‌ی پرچمدار 2018 گوگل، تقریبا مطمئن بود.

این اسمارت‌فون که با کدنام Sargo شناخته می‌شود، از جهات زیادی شبیه پیکسل 3 است، با این‌حال گزارش‌های اخیر مدعی شده‌اند که پنل پشتی پیکسل 3 لایت، پلاستیکی است و این گوشی به جک 3.5 میلی‌متری هدفون تجهیز خواهد شد.

گفتنی است که پیش تر در شایعاتی اعلام شده بود که گوگل کار روی یک گوشی هوشمند با کدنام Bonito را آغاز کرده؛ انتشار شایعات مربوط به پیکسل 3 لایت با کدنام Sargo، می‌تواند به این معنی باشد که گوگل هم‌اکنون در حال ساخت دو گوشی است.

در واقع گفته می‌شود که گوگل در نظر دارد تا در مجموع، تعداد گوشی‌های سری پیکسل 3 را به چهار عدد برساند؛ گوشی چهارم، در حقیقت مدل اقتصادی پیکسل 3 ایکس‌ال خواهد بود؛ محصولی که قرار است به‌طور ویژه برای افرادی ساخته شود که تمایل دارند با پرداخت هزینه‌ای کمتر، پرچمدار امسال گوگل را در دست بگیرند.

استفاده از تراشه‌های میان‌رده‌ی اسنپدراگون روی پیکسل‌های جدید، می‌تواند به معنی عدم حضور تراشه‌ی داخلی ویژوال کُر روی آن‌ها باشد؛ موضوعی که باعث می‌شود در این گوشی‌های اقتصادی شاهد برخی ویژگی‌ها برای عکاسی حرفه‌ای نظیر Super Res Zoom نباشیم.

پیکسل 3 لایت گوگل طبق شایعات دارای باتری 2٬915 میلی‌آمپرساعتی، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی خواهد بود. این مشخصات تا حد زیادی به پیکسل 3 شبیه است، با این تفاوت که این پرچمدار به جای یک دوربین، از حضور دو دوربین اصلی بهره می‌بُرد. البته فعلا نمی‌توان در مورد استفاده از این حسگرها در دوربین پیکسل 3 لایت، با اطمینان صحبت کرد.

نخستین شایعات مرتبط به پیکسل 3 میان‌رده، در ماه آوریل منتشر شدند؛ جایی که اعلام شد گوگل قصد دارد بازار کشورهایی نظیر هند را که مردم بیشتر به خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت تمایل نشان می‌دهند، هدف قرار دهد. در ضمن گفته می‌شود که تاریخ عرضه پیکسل 3 لایت برای اوایل 2019 تنظیم شده است.

پیش از این تصاویری از گوشی گوگل پیکسل 3 لایت به بیرون درز کرده بود که خبر از عرضه یک موبایل میان‌رده از خانواده پیکسل را می‌داد. به تازگی تصویر جدیدی از این پیکسل 3 لایت لو رفته که اطلاعات بیشتری را در مورد این گوشی معرفی نشده در اختیار ما قرار می‌دهد.

گمانه زنی می‌شود که لایت از صفحه نمایش 5.56 اینچی و پردازنده اسنپ دراگون 670 استفاده خواهد کرد. همچنین قرار است این گوشی‌ به یک باتری 2915 میلی آمپر ساعتی هم مجهز شود.

جدا از این اطلاعاتی که پیش از این هم از آن‌ها خبر داشتیم، توییت جدید بن جسکین گوگل پیکسل 3 را در کنار مدل لایت نشان می‌دهد. بر اساس عکس لو رفته از این گوشی می‌توان فهمید که لایت بر خلاف مدل اصلی، تنها از یک اسپیکر در بالای خود بهره می‌برد.

البته خبر خوش برای خریداران احتمالی لایت این است که به نظر می‌رسد لایت هم مثل پیکسل 3 از یک دوربین 12 مگاپیکسلی در جلو و دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت خود بهره می‌برد. جدا از این‌ها، یک جک 3.5 میلی‌ متری هدفون در لایت دیده می شود که در مدل‌های اصلی پیکسل 3 آن را پیدا نمی‌کنیم.

هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمانی از پیکسل 3 لایت رونمایی می‌کند و این احتمال هم وجود دارد که این گوشی‌ تنها برای عرضه در بازارهای مشخصی برنامه ریزی شده باشد.

البته بر اساس اطلاعاتی که پیش از این به بیرون درز کرده بود، لایت احتمالا تا دو ماه دیگر به طور رسمی رونمایی خواهد و حدود 500 دلار قیمت خواهد داشت. در ضمن باید منتظر حافظه داخلی 32 گیگابایتی هم برای این گوشی باشیم.
advertising