دشواری تعویض باتری پیکسل 3 ایکس ال گوگل

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/08/13
دشواری تعویض باتری پیکسل 3 ایکس ال گوگلتعویض باتری پیکسل 3 ایکس ال بسیار مشکل است
با توجه به بررسی ها وتست هایی که روی پیکسل 3 ایکس ال انجام شده است، به نظر می‌رسد که تعویض باتری این گوشی کار چندان آسان نیست.

کانال یوتیوب JerryRigEverything که به کالبدشکافی گوشی‌های هوشمند جدید می‌پردازد، این‌بار پیکسل 3 ایکس ال گوگل را را زیر تیغ جراحی برده است تا محتویات داخلی این پرچم‌دار را برای مخاطبان به تصویر بکشد.

در اولین مرحله برای باز کردن پرچم‌دار گوگل، باید پنل پشتی آن را که از جنس شیشه ساخته شده ‌است، در معرض حرارت قرار دهیم و توسط یک مکش پلاستیکی قاب پشتی را اندکی از بدنه جدا کنیم. سپس با استفاده از یک تیغه یا وسیله‌ی مشابه دیگری چسب مابین بدنه و پنل پشتی را از هم جدا کنیم. البته در این مرحله باید با احتیاط کامل برخورد کرد؛ چرا که اگر تیغه بیش از حد در بدنه فرو رود، ممکن است کابل ریبن حسگر اثر انگشت را قطع کند.

به محض جدا شدن پنل پشتی، جایگاه شارژ بی‌سیم و تراشه‌ی NFC قابل مشاهده هستند. جالب است بدانید که Google درون پیکسل 3 ایکس ال برچسب‌های سفید رنگی کار گذاشته است که به محض تماس با آب و رطوبت، به صورتی/ قرمز تغییر رنگ می‌دهند که این مورد می‌تواند اعتبار گارانتی محصول را تحت تاثیر قرار دهد. با باز کردن پیچ‌های ریل کناری، می‌توانیم به باتری و پنل شارژ بی‌سیم دسترسی داشته باشیم. البته جدا کردن باتری پیکسل 3 ایکس ال به هیچ‌وجه کار آسانی نیست. در ابتدا باید نوارچسب‌های بالای باتری را جدا کنیم و پس از آن با اعمال حرارت، باتری را به زور از جای خود درآوریم.

پس از جدا کردن باتری، می‌توانیم به مادربرد و بلندگوهای پایین و بالای گوشی دسترسی داشته باشیم.

البته JerryRigEverything قبلا پرچم‌دار بزرگ گوگل را از لحاظ مقاومت مورد آزمایش قرار داد و با اعمال انواع و اقسام روش‌های ممکن، خراش‌های عمیقی در پنل پشتی این گوشی ایجاد کرد. به همین خاطر سعی می‌کند تا با استفاده از آب، صابون و مسواک این خراش‌ها را از بین ببرد، اما موفق نمی‌شود. شایان ذکر است که با استفاده از این روش قادر خواهیم بود خراش‌های جزئی و سطحی که توسط کلید روی پنل پشتی پیکسل‌های جدید ایجاد می‌شوند را از بین ببریم.

همان‌طور که اطلاع دارید، پیکسل 3 ایکس ال و پیکسل 3 به‌عنوان پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ گوگل به‌تازگی منتشر شده‌اند. هرچند پنل پشتی این دو محصول با یکدیگر تفاوتی ندارد، اما در پنل جلویی پیکسل 3 ایکس ال برخلاف نسخه‌ی کوچکتر، دارای بریدگی صفحه‌ای نسبتا بزرگ است که در اکثر خبرگزاری‌ها به آن اشاره می‌شود. این دو گوشی هوشمند از لحاظ چیدمان قطعات داخلی هم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در کنار این موضوع، پیکسل‌های جدید از یک نوع پردازنده، میزان رم و کیفیت دوربین یکسانی بهره می‌برند.

هرچند کالبدشکافی مورد نظر داری نکته‌ی عجیب یا غیرمعقولی نیست، اما دشواری نسبتا زیاد تعویض باتری و برچسب‌های حساس به رطوبت موارد جالبی به شمار می‌روند که اطلاع داشتن از آن خالی از لطف نیست.
advertising