آشنایی با اصول SEO

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/09/11
آشنایی با اصول SEOبرای آشنایی با سئو پیشنهاد می کنم این مطلب را بخوانید و با یک مثال برای شما توضیح خواهیم داد که سئو چیست زمانی یک سایت برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده باشد، عملآ در فضای اینترنت مخاطب خاصی پیدا نمی کند و مانند یک دفتر بد خط است که کسی به جزء خود همان فرد نمی تواند آن را بخواند همین جا ست که دانستن اصول سئو اهمیت پیدا می کند.
استفاده و بکار گرفتن اصول سئو می‌ تواند باعث ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و افزایش کاربران و همچنین فروش بیشتر بشود.


اهمیت اصول سئو :


درست است که الگوریتم‌های گوگل همیشه بروز رسانی و به طور دائم در حال ارتقا و تغییر هستند، اما اصول سئو قواعد و مقررات تقریبآ ثابتی هستند که بکارگیری آن‌ها رتبه سایت را ارتقا خواهد داد. متخصصانی که بصورت حرفه ای در زمینه سئو فعالیت می کنند و در اصطلاح به آن ها سئو کار می گویند، ضمن بکارگیری اصول سئو، به صورت مستمر تغییرات گوگل را بررسی می‌ نمایند و تلاش می کنند از نتایج بررسی های خود به بهترین شکل ممکن برای رسیدن به رتبه‌ های برتر استفاده نمایند. این نکته مهم است که یافتن اصول حقیقی سئو و پرهیز از افسانه‌ها و شایعات سئو می‌تواند در رسیدن کسب و کار‌ها به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو تاثیر گذار و مفید باشند.
آشنایی با اصول SEO
افرادی از تکنیک‌های سئو استفاده می نمایند در سه دسته بندی کلی قرار می گیرند که هر کدام مدعی استفاده از اصول سئو هستند. در اینجا این سه گروه را مورد بررسی قرار می دهیم :

آشنایی با کلاه سفید ها :


کلاه سفید ها دستور های سئو را به صورت تمام و کمال انجام می دهند و با پیروی از قواعد گوگل تلاش می‌کنند رتبه سایت را صورت طبیعی ارتقا بدهند و جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو کسب نمایند. این تکنیک، اخلاقی ترین شیوه کار است که به «سئو اخلاقی» هم مرسوم می باشد.زمانی که این اصول بصورت تمام و کمال به کار گرفته شود زمان می‌برد اما نتایجی که حاصل می شود عمر طولانی تری دارد و گوگل به راحتی جایگاه شما را به سایت‌ های دیگر نخواهد داد. سئوی کلاه سفید یک فرآیند مستمر می باشد و برای حفظ جایگاه تان باید برنامه‌های مستمر و برنامه ریزی شده ای داشته باشید.


کلاه خاکستری ها :


این افراد سعی می‌کنند با راه رفتن روی خطوط قرمز و لبه پرتگاه کاری کنند که گوگل متوجه زیر پا گذاشتن اصول سئو نشود، اگرچه این روش ریسک کمتری در مقایسه با روش کلاه سیاه دارد اما در صورت برملا شدن ممکن است برای سایت خسارت های زیادی به همراه داشته باشد.

کلاه سیاه ها :


تکنیک سئو( کلاه سیاه ها) که در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه می‌ رسد اصول سئو را زیر سوال می‌برد و تمام تلاش خود را برای دور زدن قوانین بکار می‌ برد. مدیران سایت‌ ها هنگام انتخاب متخصصان سئو خود باید دقت زیادی را بکار ببرند تا گرفتار تکنیک‌ های کلاه سیاه و تبعات منفی آن نشوند. اما گوگل به محض شناسایی تکنیک‌ های کلاه سیاه به سرعت اقدام به جریمه سایت ها می کند و حتی ممکن است با پنالتی شدن سایت خود مواجه شوید که تمام تلاش‌ های شما را به هدر می دهد.
advertising