آشنایی با ربات عروس دریایی

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/08/29
آشنایی با ربات عروس دریاییاستفاده از طبیعت برای ساخت حیوانات و موجودات مصنوعی و ربات برای راحت تر کردن زندگی انسانها حتمآ برای شما هم جالب است.
یکی از اهداف خلق مدل‌هایی که در طراحی آنها از طبیعت الهام گرفته شده و دارای نمونه طبیعی در اطراف ما می‌باشد طراحی، بکارگیری و همراه نمودن صنعت در بکارگیری علم بیونیک، می باشد. عروس‌های دریایی موجودات بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی هستند که بدن آن ها از حدود 99 درصد آب تشکیل شده‌اند. این موجودات تطبیق‌پذیری بسیاربالایی دارند و طی میلیون‌ها سال توانسته‌اند در متنوع‌ترین محیط‌ها زندگی کنند و خود را با شرایط محیطی جدید سازگار نمایند.
چنین رباتی که موجودات مصنوعی دارای مکانیسمی هوشمند و سازگارانه بوده و با درایوهای الکترونیکی مجهز هستند و قابلیت های آن ارتباطات یکپارچه، حسگرهای پیچیده، موقعیت‌یابی و همچنین تشخیص زمان واقعی، این مدل را قادر می‌سازد تا رفتارهای جمعی و هماهنگ را حتی در فضایی بسیار محدود به نمایش می دهد
و حالا عروس دریایی هوشمند، به عنوان بخشی از شبکه آموزشی بیونیک فستو توسعه یافته می باشد. فستو فعالیت و تلاش خود را برای انتقال اصول پایه طبیعی به جهان صنعت از طریق ارتباط با دانشگاه‌های معتبر، موسسات و شرکت‌های توسعه‌دهنده شروع نموده است.
کارایی و توسعه عروس دریایی مصنوعی، تلاشی در راستای نزدیک‌تر شدن به این موجودات جذاب و همچنین شناخت بیشتر رفتارهای طبیعی آن‌ها می باشد. برای اولین بار در نمایشگاه هانوفر در سال 2008 ارایه شده است و از آن زمان به بعد، بخش توسعه‌دهنده فستو به طور مداوم بر روی بهبود و ارتقا فناوری ارتباطات این مدل فعالیت نموده و توانسته نظارت بر وضعیت و عملکرد (نرم‌افزار مانیتورینگ) آن را بر روی گوشی‌های هوشمند توسعه و پیاده‌سازی نمایند که کارکرد جالبی داشته باشد.
advertising