جدیدترین و جالب ترین ربات های چینی

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 98/05/30
جدیدترین و جالب ترین ربات های چینیهمان گونه که مطلع هستید، این روزها یکی از روزهایی است که به شدت فناوری در حال پیشرفت و گسترش می باشد و در طی این گسترش و پیشرفت اکثر زمینه های ممکن و ناممکن نیز حضور دارند. با این حال در گذشته ای نه چندان دور گفته میشد که ربات های هوشمند که با استفاده از وایفای می توانستند به دیوایس های مختلف وصل شوند، ساخته خواهند شد و در عملیات نجات استفاده می شوند!

اما این ربات ها تولید شدند و هم اکنون نیز وجود دارند و در کنار این ربات ها، ربات هایی ساخته شده اند که شاید بشر در یک قرن گذشته به هیچ وجه چیزی همانند آنرا در سر نداشت. برای مثال تصور کنید که بعد از یک روز سخت و دشوار به رستورانی در چین می روید که بعد از انتخاب غذا، آنرا سفارش می دهید و غذا چند دقیقه دیگر در میز شما حاضر می شود.

شما نیز با فردی که به رستوران رفته بودید، غذا را می خورید و در هنگام خروج از رستوران متوجه این خواهید شد که منشی یا شخصی که سفارش شما را ثبت کرده است، یک ربات انسان نما است که تماما شبیه به انسان می باشد و می تواند به خوبی حرف بزند و به حرف های شما گوش فرا دهد.

با این حال این واقعیت دارد و اکثر ربات های پیشرفته که می توانند کارهای انسانی و فراتر از انسان ها را انجام دهند، توسط متخصصین این زمینه طراحی و ساخته اند و این روزها مراسمی با عنوان " 2019 World Robot Conference " در شهر پکن چیزی در حال برگزاری می باشد که پیش بینی می شود بیش از 200 مهمان از 22 کشور در این مراسم حضور داشته باشند.

همچنین لازم به ذکر است که در این نمایشگاه بیش از 700 ربات وجود دارند که علاقمندان می توانند از 20 الی 25 ام اوت در آن حضور داشته باشند و این ربات های منحصر بفرد را مشاهده کنند. با این وجود مسابقات مختلفی در این نمایشگاه برگزار می شود که ربات های ساخته شده به چالش کشیده می شوند.

در ادامه این مطلب شما را با برخی از ربات های منحصر بفرد این نمایشگاه آشنا خواهیم کرد.
جدیدترین و جالب ترین ربات های چینی

ربات ماهی با قابلیت شنا



ربات پرنده



رباتی که می تواند پیانو بزند



ربات پزشک و جراح



ربات دست هوشمند

advertising