الگوریتم گوگل پنگوئن را بیشتر بشناسیم

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/09/16
الگوریتم گوگل پنگوئن را بیشتر بشناسیمالگوریتم پنگوئن به عنوان یک الگوریتم زنده و فیلتری برای مقابله با سایت‌ هایی که قصد دارند از طریق روش‌های اسپم مثل لینک سازی اسپم و پر کردن صفحه با کلمات کلیدی در نتایج جستجوی گوگل، تغییر ایجاد کنند و اینگونه رتبه سایت خود را بالا ببرند است این الگوریتم بخش قابل توجهی از بدنه اصلی کل الگوریتم جستجوی گوگل است یعنی اگر شما دچار اشتباهاتی در توسعه و مدیریت وبسایت خود شوید این الگوریتم به سرعت شما را جریمه خواهد کرد ، تمرکز الگوریتم Penguin algorithm کشف وب سایت های اسپم و غیرمفید همچنین لینک بلدینگ از سایت های بی کیفیت است تا این سایت ها را شناسایی و جریمه کنند.
البته اگر سایت خود را به شیوه ای کامل ارائه دهید به سرعت پاداش شما را خواهد داد واقعا اگر خوب به این موضوع فکر کنیم پی خواهیم برد که فعالیت الگوریتم پنگوئن یک شیوه منطقی می باشد و دلیلی برای وحشت وجود ندارد.
الگوریتم پنگوئن برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ توسط گوگل معرفی شد و از آن پس تنها در دوره‌های مشخصی فعالیت می‌کرد؛ یعنی اگر سایت‌های جریمه شده موارد موجود در گوگل پنالتی خود را اصلاح می‌کردند، باز هم تغییری در وضعیت‌شان ایجاد نمی‌شد. آن‌ها باید منتظر فعالیت دوباره الگوریتم گوگل پنگوئن می‌ماندند و این کار نیز ممکن بود ماه‌ها یا حتی در برخی موارد چند سال به طول بیانجامد.
الگوریتم گوگل پنگوئن را بیشتر بشناسیم
اما الگوریتم گوگل پنگوئن در حال حاضر، همزمان با خزیدن گوگل در سایت‌ها، به طور مداوم به روز رسانی می‌شود، بنابراین تغییرات کوچکی که در این سیستم ایجاد می شود، دیگر به اطلاع عموم نخواهد رسید. من به شخصه بر این باورم که این مورد، می‌تواند خبر خوبی باشد زیرا متخصصان سئو به سادگی بر روی انجام فعالیت‌های بازاریابی تمرکز می‌کنند و دیگر نگران به روز رسانی‌های گوگل و اعمال جریمه ها نمی‌باشند.
کارشناسان مستقل بازاریابی سعی می کنند که آخرین جزئیات در مورد الگوریتم پنگوئن را به دست آورده و در اختیار شما قرار دهند، این در حالی است که گوگل هیچ چیزی در این باره به شما نمی گوید. گوگل حتی در مورد کوچک ترین جزئیات این الگوریتم مانند، الگوریتم پنگوئن چیست ؟ یا الگوریتم پنگوئن چگونه بر موتور جستجوی گوگل تاثیر خواهد گذاشت؟ مطلبی بیان نمی کنند.


چطور بفهمیم گوگل پنگوئن سایت ما را جریمه کرده است ؟


زمانی که الگوریتم‌های گوگل پنگوئن متوجه می‌شوند برای اینکه رتبه سایت تان را بالا ببرید دست به ساخت محتوا و بک ‌لینک‌های اسپم زدید، سایت شما را برای کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی که هدف شماست جریمه می کند ، ویژگی مجازات الگوریتم گوگل پنگوئن این است که بر اساس صفحه عمل می‌کند بیشتر اوقات بروی صفحۀ اصلی تاثیر می گذارد، اما گاهی می‌تواند بروی زیر صفحات نیز تاثیر گذار باشد به این معنی که صفحه مجازات شده می‌تواند رتبه خود را از دست بدهد در صورتی که رتبه صفحات دیگر سایت شما بسیار خوب باشد.

رفع جریمه گوگل پنگوئن :


الگوریتم گوگل پنگوئن در درجه اول لینک‌سازی‌های غیر طبیعی مرتبط با سایت شما را شناسایی ، و بدین منظور شما هم باید لینک‌هایی که به صفحات شما آسیب می‌رسانند را حذف نمایید.
برای خارج شدن از جریمه الگوریتم گوگل پنگوئن ابتدا لازم است بک‌لینک‌هایی که به خاطر آن تنبیه مجازات شده‌اید را شناسایی کنید. این قسمت بسیار مهم هست و باید با دقت فراونی انجام گردد. بدین منظور به روش زیر فهرست کامل بک‌ لینک‌های سایت خود را دانلود کنید:

حالا . وارد داشبورد گوگل وبمستر خود شوید و از قسمت سمت چپ، به منوی Links to Your Site بروید.
و اکنون در بخش Who links the most برروی گزینه more کلیک نمایید..
صفحه جدیدی برای‌ تان باز می‌شود درآن ، روی گزینه Download more sample links کلیک کرده و سپس پسوند فایل را انتخاب نمایید.
در این لیست نام تمام دامنه‌هایی که به صفحات سایت شما بک‌ لینک داده‌اند را مشاهده نمایید، بایستی سایت‌ها را تک تک بررسی کنید، آن‌هایی را که اسپم هستند، شناسایی کنید و در یک فایل جداگانه وارد نمایید.
در نهایت فایل ساخته شده را به ابزار Disavow links گوگل معرفی نمایید، بایستی صبر کنید تا ربات خزنده گوگل متوجه این تغییرات شوند که این فرآیند ممکن است از ۳ ساعت تا ۳ ماه به طول بیانجامد که به فرکانس جستجوی ربات و تعداد بک ‌لینک‌های حذفی شما بستگی دارد، در برخی موارد، اگر وب سایت شما به صورت دستی جریمه شده ، الزامی است درخواست تجدید نظر نمایید.
advertising