رمان بازگشت شازده کوچولو نوشته ژان پیر داوید

خواندنیکتاب و رمان

- 97/11/23
رمان بازگشت شازده کوچولو نوشته ژان پیر داوید

نویسنده رمان بازگشت شازده کوچولو


کتاب بازگشت شازده کوچولو نوشته ژان پیر داوید نویسنده فرانسوی می باشد. رمان زیبای بازگشت شازده کوچولو ادامه رمان شازده کوچولو است و از بنیاد سنت اگزوپری نیز مجوز دریافت کرده است. شازده کوچولو بعد از قران و انجیل، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب در تاریخ است.بازگشت شازده پسر تاکنون به 35 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

مترجم و انتشارات رمان بازگشت شازده کوچولو


این کتاب به ترجمه آذر محمودی و توسط نشر پیام به چاپ رسیده است

خلاصه و درونمایه رمان بازگشت شازده کوچولو


شازده کوچولو، اثری خیال‌انگیز و زیباست که در خلال آن عواطف بشری به ساده‌ترین شکل، تجزیه و تحلیل شده است و عناصری که بر اثر غوطه‌ور شدن در علایق مادی و پول‌پرستی از سجایای انسانی به دور افتاده‌اند تحت نام آدم‌های بزرگ به باد مسخره گرفته شده است. حال در کتاب بازگشت شازده پسر نویسنده داستان شازده کوچولو را ادامه می‌دهد.داستان کتاب از آنجا آغاز می‌شود که شازده کوچولو نمی‌تواند به وسیله‌ی نیش مار به سیاره اش بازگردد و زمینی می‌شود. او در زمین می‌گردد و قوانین زمین را با زندگی در آن لمس می‌نماید. شازده کوچولو مانند دیگر زمینی‌ها، ازدواج می‌کند و صاحب خانواده می‌شود او آنقدر به خدا نزدیک می‌شود که مردم به او لقب عارف می‌دهند. سرانجام شازده کوچولو که دیگر پیر شده‌است آخرین تجربه‌ی زندگی دنیوی خود را به دست می‌آورد و آن دیدار با عزرائیل است که برای عارفی چون او بسیار آسان و لذت‌بخش است‌.

قسمتی از رمان بازگشت شازده کوچولو


بهترین راه برای حل یه مشکل اینه که مثل یه مشکل بهش نگاه نکنیم بلکه مثل یه اشکال یا یه چالش در نظرش بگیریم. در واقع، مانع هم همین‌طوره، اما تو می‌تونی با یه طرز فکر مثبت بهش نزدیک بشی. این کار ذهنت رو متمرکز می‌کنه و در آینده مسیرت رو به سمت راه‌حل‌های بیشتر باز می‌کنه. تو باید بابت مشیت الهی که تو رو با سختی‌های عجیب‌وغریب مواجه کرده شاکر باشی.
advertising