رمان زیبا و حماسی زخم داوود از سوزان ابوالهوی

خواندنیکتاب و رمان

- 97/09/13
رمان زیبا و حماسی زخم داوود از سوزان ابوالهوی

نویسنده رمان زخم داوود


رمان حماسی و اجتماعی زخم داوود نوشته سوزان ابوالهوی است. سوزان ابوالهوی نویسنده ای فلسطینی است که جنگ را تجربه کرده و در رمان زخم داوود نیز موضوعات انسانی و اجتماعی را در لابه لای حوادث جنگ روایت می کند. نویسنده در این کتاب زندگی چهار نسل از یک خانواده را برای مخاطب توصیف و تشریح می کند و در عین این که موضوع مقاومت مردم فلسطین را موضوع اصلی رمانش قرارداده از عشق، ایمان و غرور می نویسد.
این رمان در سال 2009 عنوان پرفرو ش ترین کتاب فرانسه را از آن خود کرد و تاکنون به 26 زبان دنیا ترجمه شده است.

ناشر و مترجم رمان زخم داوود


رمان زخم داوود توسط نشر آرما، با ترجمه روان فاطمه هاشم نژاد منتشر شده است.

درباره رمان زخم داوود


نویسنده در این کتاب به فلسطین از زاویه جدیدی نگریسته است و به نظر می رسد ابوالهوی با نگارش این رمان درصدد است به مخاطب نشان دهد که فلسطین فقط مکانی برای جنگ نیست و انسانهایی که در آن به زندگی خود ادامه م یدهند دغدغ ههای انسانی متفاوتی دارند. نسخۀ اصلی این رمان نخستین بار در سال 2006 در ایالات متحده منتشر شده است. بعد از خواندن کتاب دید شما نسبت به فلسطین تغییر می‌کند.

درونمایه و موضوع کتاب زخم داوود


رمان فوق العاده زخم داوود درمانی است با نثری روان و در عین حال بسیار حرفه ای. یک رمان قوی خوش خوان که سیر داستانی‌ اش خواننده را با قصه ساکنان فلسطین پیوند می‌دهد. با آنها می خنداند و به میوه چینی میبرد، با آن ها عاشق می کند.خواننده به دلیل نثر زیبا و قوی که دارد ، در حین مطالعه کتاب، با آن ها آواره می‌شود و قصه‌های تلخ اردوگاه را مرور می‌کند، با آن ها بچه دار می‌شود و زندگی می‌کند و همچنان برای برگشتن به خانه‌ مبارزه می‌کند، با آن ها عزیزان را از دست می‌دهد و در سوگشان گریه می‌کند… با آن ها از فلسطین می‌رود، به فلسطین بر می‌گردد و قصه این سرزمین پرغصه را مرور می‌کند. و با آن ها عاشق فلسطین می‌شود. عاشق سرزمین دشت‌های سبز و مزارع انجیر و زیتون.
advertising