رمان تراژدیک مردی به نام اوه نوشته فردریک بکمن

خواندنیکتاب و رمان

- 97/09/05
رمان تراژدیک مردی به نام اوه نوشته فردریک بکمن

نویسنده رمان مردی به نام اوه


مردی به نام اوه نام رمانی اجتماعی اثر فردریک بکمن نویسنده سوئدی است. بکمن در این رمان تراژدیک-کمیک احساس هایی مثل عشق و نفرت را به زیبایی به تصویر می کشد و انسان و جامعه مدرن را در لفاف طنزی شیرین و جذاب نقد می کند.

سال انتشار کتاب مردی به نام اوه


این کتاب در سال 2012 در سوئد منتشر شد که همان سال بیش از 600 هزار نسخه از آن فروش رفت. این کتاب داستان در حال حاضر به بیش از 30 زبان ترجمه شده، رتبه اول پرفروش‌ های سوئد و نیویورک تایمز را از آن خود کرده است.

مترجم رمان مردی به نام اوه


ترجمه فارسی رمان مردی به نام اوه توسط نشر نون و با ترجمه فرناز تیمورازف منتشرشده است که در ایران نیز با استقبال زیادی روبرو شده است. همچنین ترجمه جدیدی از این کتاب توسط اسدالله حقانی در سال 1396 انجام شد و در انتشارات آتیسا به چاپ رسید.

خلاصه رمان مردی به نام اوه


ماجرای رمان در مورد مردی نام اوه است که همسرش سونیا را از دست داده است. رابطه اوه و سونیا بسیار خاص و بی نظیر بود به طوری که در قسمتی از کتاب آمده است: اگر کسی ازش می پرسید زندگی اش قبلا چگونه بوده، پاسخ می داد تا قبل از این که زنش پا به زندگی اش بگذارد اصلا زندگی نمی کرده و از وقتی تنهایش گذاشت دیگر زندگی نمی کند. اوه به دنبال این است که زودتر این دنیا را ترک کند و زودتر پیش همسرش برود، همسری که عاشقانه او را دوست دارد. سرانجام اوه احساس می کند کاری برای انجام دادن ندارد، پس تصمیم میگرد خودکشی کند. اما هر بار که تصمیم به خودکشی می گیرد فردی یا اتفاقی به طور ناخواسته مانع او می شود و…
در این داستان شخصیت زنی ایرانی به نام پروانه که زنی خوش‌ قلب و دوست‌ داشتنی است بر سر راه اوه قرار می گیرد و مسیر زندگی وی را عوض می‌ کند.
advertising