داستان دو شهر رمانی کلاسیک از چالز دیکنز

خواندنیکتاب و رمان

- 97/08/24
داستان دو شهر رمانی کلاسیک از چالز دیکنزداستان دو شهر (A tale of two cities) رمانی کلاسیک نوشته چارلز دیکنز است که داستانش در لندن و پاریس، قبل و در طول انقلاب فرانسه رخ می‌ دهد. این رمان با فروش 200 میلیون نسخه در جهان، به همراه کتاب شازده کوچولو ، پرفروش ترین کتاب‌ های تک‌ جلدی جهان در تمام دوران‌ ها است.
چارلز دیکنز یکی از شناخته شده‌ ترین مشاهیر ادبیات انگلیس است. قدرت تخیل، ظرافت طبع، تسلط بر زبان و تنوع آثار نو و خلاقش او را در زمره افراد معدودی قرار داده است که به حق شایسته عنوان نابغه‌ اند.این رمان از بسیاری جهات با سایر رمان های دیکنز متفاوت است. ماجرای این کتاب در زمان گذشته و بخشی از آن در کشوری دیگر یعنی فرانسه رخ می‌ دهد؛ از دیگر رمان‌ های این نویسنده کوتاه‌ تر است و از مبالغه‌ ها و اغراق‌ های معروف دیکنز در آن خبری نیست؛ به علاوه فضایی غم‌ انگیز و تاریک دارد و طنز و بذله‌ گویی در آن زیاد نیست. با این حال، مثل تمام آثار دیکنز از خفقان و خشونتی که زیر پوست جامعه جریان دارد مایه می‌ گیرد.
این داستان جوانی کشاورز زاده را تحت تعالیم اشرافی گرایی های فرانسوی در سال های منتهی به انقلاب، و خشونت های انقلابیون را نسبت به اشراف سابق، در سال های اول انقلاب فرانسه به تصویر می‌ کشد. در این جریانات ماجرای چند نفر دنبال می‌ شود، از همه مهم تر چارلز دارنه، اشرافی فرانسوی سابق که علی‌ رغم ذات خوبش، قربانی هیجانات ضد تبعیض انقلاب می‌ شود و سیدنی کارتن، وکیلی بریتانیایی که فراری است و تلاش می‌ کند زندگی ناخوشایندش را با عشق به همسر دارنه، لوسی مانه نجات دهد.
advertising