سرود کریسمس رمانی زیبا از چالز دیکنز

خواندنیکتاب و رمان

- 97/08/19
سرود کریسمس رمانی زیبا از چالز دیکنزسرود کریسمس (A Christmas Carol) نام رمانی جذاب و تخیلی است که توسط چارلز دیکنز، نویسنده اهل بریتانیا نوشته شده‌است.
این کتاب در کریسمس سال 1843 زمانی که دیکنز نویسنده نامی شده بود به چاپ رسید. در این داستان شخصیت اصلی یعنی اسکروج خسیس و دمدمی مزاج است که هیچ کس او را دوست ندارد. او نه کارفرمای خوبی است و نه دوست، همسایه و فامیل خوبی. در آستانه یک شب کریسمس که همه گرداگرد هم هستند و لحظه های شادی را با هم سپری می کنند، او تنهاست و از این تنهایی او را گریزی نیست. سبب بی کسی اش شیوه ی زندگی و تفکر اوست. اما روح سه زمان گذشته، حال و آینده ی زندگی اش در برابر او ظاهر و سبب تحول و دگرگونی شخصیت او می شوند. او به کمک روح دوستش مارلی وسه روح کریسمس متحول می‌شود و پس از دیدن رنج مردم تبدیل به مردی سخی می‌ شود که همگان او را دوست دارند.
این اثر با تخیلی بی‌مرز، حس هر مخاطبی را - فارغ از ابعاد زمان و مکان - برمی‌انگیزد. چارلز دیکنر که از کودکی طعم فقر را چشیده بود، فقیران را خوب می‌شناخت و در داستان‌هایش می‌کوشید تا با نمایش و انعکاس ناکامی‌های طبقات رنجدیده، نابسامانی‌های اجتماعی را بهبود بخشد.
advertising