سالار مگس ها رمانی در مورد بی قانونی اثر ویلیام گلدینگ

خواندنیکتاب و رمان

- 97/08/19
سالار مگس ها رمانی در مورد بی قانونی اثر ویلیام گلدینگسالار مگس‌ ها یا ارباب مگس‌ ها (Lord of the Flies) رمانی است از ویلیام گلدینگ، نویسنده انگلیسی و برنده جایزه نوبل ادبیات، که لزوم حاکمیت قانون در جوامع انسانی را به تصویر می‌ کشد.
ویلیام گلدینگ این رمان را در 1954 یعنی کمتر از یک دهه بعد از جنگ جهانی دوم و در زمان جنگ سرد نوشت. جنایات و اثرات وحشتناک فاجعه اتمی و خطر شوم کمونیست در پشت پرده آهنین، هنوز در ذهن مردم غرب و نویسنده پر رنگ بود. تمام این موضوعات در انتخاب زمینه اصلی یعنی نشان دادن بربریت و خوی وحشی انسان ها تاثیر گذار بودند. گلدینگ برای این رمان سبک کنایی و تمثیل را برگزید و با انتخاب مکانی در ناکجا آباد و زمانی که به درستی مشخص نشده اما احتمالا در دهه 1950 می گذرد، به ماندگار شدن رمان خود کمک به سزایی نمود.
داستان در مورد هواپیمایی است که بر اثر اتفاقی در جزیره‌ای دور از تمدن و ناشناس سقوط می‌ کند. به صورت معجزه آسایی پسرانی که در هواپیما بودند زنده می‌ مانند و ناگهان خود را در محیطی بدون هیچ قانون و سرپرستی که آن ها را محدود نماید، می‌ یابند. از این پس پسرهای جوان به دو گروه تقسیم می‌ شوند و درگیری‌ ها و مخالفت هایشان با یکدیگر در مورد سبک زندگی در این مکان ناشناس داستان را به پیش می‌ برد. شاید این جمله معروف قانون بد بهتر از بی قانونی است الهام بخش نویسنده برای ادامه داستان بوده باشد.
advertising