بیوگرافی شبنم قلی‌خانی بازیگر ایرانی

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/16
بیوگرافی شبنم قلی‌خانی بازیگر ایرانیشبنم قلی‌خانی زادهٔ 19 آبان 1356 در تهران بازیگر و کارگردان اهل ایران است که در تلویزیون، سینما و تئاتر فعالیت می‌کند. شبنم قلی خانی فارغ التحصیل رشته نمایش صحنه آرایی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز میباشد.

شبنم قلی خانی دو سالی است که به همراه همسرش به کشور استرالیا سفر کرده و مشغول تحصیل در رشته کارگردانی سینما است.

شبنم قلی خانی در سال 1386 ازدواج کرده و صاحب یک دختر بنام شانا است .
بیوگرافی شبنم قلی‌خانی بازیگر ایرانی
فغالیت خود را بصورت جدی از بازی در تئاتر آنتیگونه سال 76 آغاز کرد . در همین نمایش ها مورد توجه شهریار بحرانی کارگردانی قرار گرفت تا از وی برای حضور در فیلم مریم مقدس در سال 1379 وقتی 19 ساله بود در نقش مادر عیسی مسیح دعوت کند . اولین تجربه شبنم قلی خانی برایش شهرت و اعتبار در عرصه بازیگری را به ارمغان آورد .

او در نخستین سریال تلویزیونی خود به نام اولین شب آرامش در سال 1385 به کارگردانی احمد امینی درخشید .

او به خاطر موقعيت شغلي همسرش و همچنين ادامه تحصيل در رشته كارگرداني فيلم، تصميم گرفت مدتی در كشور استراليا زندگی كند و از دنيای بازيگری فاصله بگيرد . وی بعد از 4 سال به ایران بازگشت .

شبنم قلی‌خانی از سال 82 ساخت فیلم کوتاه را شروع کرد و در این سال ها نیز چندین فیلم کوتاه برای دانشگاه ساخت، همچنین طرح چند فیلم‌ نامه نیز نوشت .

شبنم قلی خانی به عنوان یکی از سفیران محیط زیست در پنجمین جشنواره بین‌ المللی فیلم سبز انتخاب شد وی در ارتباط با حفظ محیط‌ زیست گفت : مادر همه ما طبیعت است : حیف است اقلیم‌ های ما تغییر کند. با استفاده بی‌ رویه از مواد آلاینده، رشد جمعیت و افزایش ماشین‌ آلات که همگی باعث افزایش گرمای زمین می‌ شوند به مرور باعث تغییر اقلیم‌ ها می‌ شوند و آن‌ وقت کمی دیر است .

فیلم های شبنم قلی‌خانی


مریم مقدس
یک الف ناقابل
جوجه اردک من
عطش
سفرنامه خواب
وعده دیدار
ستاره سهیل
به خاطر خواهرم
خاطره
شور شیرین
پریناز
بچه تهران
فرزند خوانده
درخشش پنهان
بزرگ‌مرد کوچک
پنجشنبه آخر ماه
غریبه ها
advertising