بیوگرافی مهدی سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/14
بیوگرافی مهدی سلطانی بازیگر سینما و تلویزیونمهدی سلطانی سروستانی زادهٔ 1350 در شیراز بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون و کارگردان نمایش است. او دارای دکترای تئاتر از دانشگاه آوینیون فرانسه است. لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران گرفته است.

وی در سال 1371 وارد دانشگاه شد و از آن به بعد وارد کار حرفه ای خود را خیلی سریع آغاز کرد. اولین کار درخشان او در عرصه نمایش، "چند و چون به چاه رفتن چوپان" نوشته علیرضا نادری بود که سال 1373 در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هیئت داوران هم قرار گرفت.
بیوگرافی مهدی سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون
مهدی سلطانی در سال 1379 ازدواج کرده است و در 27 ام آبان ماه سال 92 صاحب یک دختر بنام روژا شده است. به گفته خودش همسرش خانه دار است و همیشه در کارهای خرید و آشپزی به او کمک می کند. تا به امروز هیچ عکسی از همسر مهدی سلطانی منتشر نشده است.

به گفته خودش اگر فرصت داشته باشد برای دانشگاه مقاله های علمی می نویسد یا کتاب می خواند و ترجمه می کند. یا اینکه فیلم می بیند و هر از گاهی به سفر می رود.

سلطانی در سریال مادرانه نقش اردلان تمجیدی بازی کرد اردلان از همسر خود جدا شده و پسر و دختر خود را سرپرستی می کند اما در می یابد که فاصله زیادی از لحاظ اجتماعی با دخترش رها پیدا کرده است.

سلطانی در اولین تجربه بازیگری در نمایش خانگی در سریال شهرزاد نقش هاشم دماوندی را به عهده داشت.

فیلم های مهدی سلطانی


شهرزاد
پدر
زیر پای مادر
کیمیا
خانه کاغذی
هفت سنگ
مدینه
مادرانه
عکاسخانه
جنایت و مکافات
دیوار
در مسیر زاینده رود
روزهای به یاد ماندنی
تصمیم نهایی
محاکمه
یکی یه دونه
حنانه
حقیقت در آینه
کاراگاه
advertising