بیوگرافی رویا نونهالی بازیگر سینما و تلویزیون

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/11
بیوگرافی رویا نونهالی بازیگر سینما و تلویزیونرؤیا نونهالی متولد 24 بهمن 1341 در تهران بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون است و در مدرسه ژاندارک تهران تحصیل کرده و مسلط به زبان انگلیسی و فرانسه؛ و لیسانس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. اولین بازیگر زن که بلافاصله بعد از ورودش به سینما در سال 1367 سیمرغ بلورین از هفتمین جشنواره فیلم فجر را برای بازی در فیلم «عروسی خوبان» از آن خود کرد و همچنین او برای یک بازی کوتاه و نگاه پر معنایش در فیلم «بوی کافور عطر یاس» دوباره سیمرغ بلورین را از آن خود کرد.

در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای با شعار سینمای اخلاق به همت حوزه تهران از رؤیا نونهالی به عنوان با اخلاقترین بازیگر زن تقدیر و قدردانی شد.
بیوگرافی رویا نونهالی بازیگر سینما و تلویزیون
رویا نونهالی متاهل است و چندین سال است که ازدواج کرده است . همسر وی رامین حیدری می باشد و صاحب یک فرزند دختر می باشد .

اولین حضور وی جلوی دوربین در سال 1366 می باشد که در آن سال نونهالی در فیلم یار در خانه ساخته خسرو سینایی ایفای نقش نمود. وی با حضور در سریال خواب و بیدار در سال 94 به کارگردانی مهدی فخیم زاده در نقش ناتاشا توانست به خوبی شناخته شود.وی در فصل دوم سریال شهرزاد نیز در نقش عمه بلقیس حضور دارد.

اولین بار با فیلم عروسی خوبان دیده شد و در نقش کوتاه و درخشان فیلم خانه ای روی آب خودش را تثبیت کرد و با سریال خواب و بیدار مهدی فخیم زاده در نقش ناتاشا سال 81 به اوج شهرت رسید.

فیلم های رویا نونهالی


شهرزاد
وقت رؤیا
هلن
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
کفشهایم کو؟
اعترافات ذهن خطرناک من
داره صبح میشه
دلم می‌خواد
نیم‌رخ‌ها
تراژدی
پشت در خبری نیست
شنبه‌ای که گذشت
پری دریایی
صداها
نیلوفر
خاک آشنا
هفت شب
مانا
نیلوفر
گاهی به آسمان نگاه کن
عصر جمعه
ماهی‌ها عاشق می‌شوند
یک تکه نان
خواب خاک
هم نفس
خانه‌ای روی آب
advertising