بیوگرافی لادن طباطبایی هنرپیشه ایرانی

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/03
بیوگرافی لادن طباطبایی هنرپیشه ایرانیلادن طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 9 اردیبهشت 1349 در تهران و فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران می باشد. لادن طباطبایی با سعید تهرانی که کارگردان ، تهیه کننده و بازیگر است ازدواج کرده است. اما چند سال پیش از او جدا شد.
او دو فرزند پسر و دختر دارد. پسر او شاهین 27 ساله و دخترش سها حدود 11 ساله است. دختر لادن طباطبایی به اوتیسم مبتلاست.
لادن طباطبایی زمانی که با به دانشکده هنرهای زیبا رفت از همان اوایل فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او یک دوره سه ماهه کارگاه آزاد فیلمسازی را زیر نظر فریدون جیرانی و فرخ انصاری گذراند. هم چنین به عنوان فعالیت های دانشجویی کارهایی را در زمینه تئاتر عروسکی، کارگردانی عروسکی و عروسک گردانی دنبال کرد.
از جمله فعالیت های دیگر طباطبایی . تئاتر «لیلی بی مجنون» در مقام نویسنده و کارگردان و بازیگر و ساخت فیلمی کوتاه با عنوان «تار و پود» است.
او همچنین بازیگر برگزیده از دوازدهمین جشنواره تئاتر شد.
بیوگرافی لادن طباطبایی هنرپیشه ایرانی

فیلم های لادن طباطبایی


او در فیلم های زیادی نقش آفرینی کرده است. از جمله خیابان یک طرفه، من همسرش هستم، زنان فرشته اند، ازدواج به سبک ایرانی، حکم، واکنش پنجم،خواهران غریب و... فیلم های سینمایی هستند که طباطبایی در آن بازی کرده است. هم چنین در سریال های خواب و بیدار، حرفه ای، گام های لرزان، ولایت عشق و... حضور داشته است.

جوایز کسب شده توسط لادن طباطبایی


وی تاکنون موفق به دریافت جوایز متعدد در سینما و تئاتر شده‌است. او بازیگر برگزیده دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر فجر برای نمایش سورنا و مادر لوک است. هم چنین بهترین بازیگر شبکه تهران برای فیلم تلویزیونی بلند گریه کن انتخاب شد. طباطبایی توانست مقام بازیگر برگزیده آفاق فیلم برای فیلم تلویزیونی گامی در تاریکی را نیز ازآن خود نماید.

سیده لادن طباطبایی در تاریخ ۱۷ شهریور 1391 لادن طباطبایی در برنامه هفت اعلام کرد که می خواهد برای همیشه از سینما و تلویزیون خداحافظی کند. وی در سال 1394 به همراه دخترش به آمریکا مهاجرت کرد. او خرداد ماه 97 او در یکی از برنامه های شبکه من و تو بدون حجاب حاضر شد و در مورد بیماری اوتیسم صحبت کرد.
advertising