بیوگرافی مهراوه شریفی‌ نیا بازیگر سینما و تلویزیون

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/11
بیوگرافی مهراوه شریفی‌ نیا بازیگر سینما و تلویزیونمهراوه شریفی‌ نیا 29 فروردین 1360 تهران بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است.

او دیپلم ریاضی-فیزیک دارد و مشغول تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه هنر تهران می باشد و ساز تخصصی او پیانو است. شریفی نیا یک ترم در رشته کارگردانی سینما درس خواند اما از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد. او در پروژه «شاخه گلی برای دبورا» دستیار کارگردان ضیاءالدین دری بود.

او فرزند محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان است و خواهر بزرگتر ملیکا شریفی نیا (بازیگر و نقاش) است.
بیوگرافی مهراوه شریفی‌ نیا بازیگر سینما و تلویزیون
مهراوه یک پرسپولیسی دو آتیشه است، بانوی پرسپولیسی که در جنگ زرگری و کر ی خانی با استقلالی ها همیشه پیشتاز بوده و هر استقلالی جرات کل کل با او را ندارد. مهراوه در فضای مجازی هم از فعالان جنبش سایبری سرخ علیه آبی هاست.

مهراوه شریفی نیا در 8 سالگی و با بازی در فیلم سینمایی دزد عروسک ها و درکنار مادرش آزیتا حاجیان وارد عرصه بازیگری شد. دزد عروسک ها فیلمی به کارگردانی محمدرضا هنرمند و بازیگری اکبر عبدی، آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی نیا ساخته سال 1368 است.

مهراوه شریفی نیا به همراه مادرش آزیتا حاجیان در سریال کیمیا به ایفای نقش پرداخته . مهراوه شریفی نیا در سریال در حال ساخت معمای شاه در نقش ثریا همسر محمدرضا شاه جلوی دوربین رفته است.

فیلم های مهراوه شریفی‌ نیا


دزد عروسک‌ ها
زیر پوست شهر
دختری به نام تندر
به من نگاه کن
عروس زندان
کابوس
اخراجی‌ها ۲
اگر باران ببارد
پشت در خبری نیست
یک عاشقانه ساده
یک سطر واقعیت
قصه‌ها
قصه عشق پدرم
پرسه درحوالی من
درخونگاه
قافله این عمر
امام علی
شبحی در تاریکی
قصه‌های رودخانه سیاکیا
ساعت شنی
روز حسرت
آشپزباشی
قلب یخی
خداحافظ بچه
لام تا میم
کیمیا
معمای شاه
advertising