چگونه یک مدیر خوب و حرفه ای باشیم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/12
چگونه یک مدیر خوب و حرفه ای باشیمیک مدیر خوب باید درجه اول آرامش کاری داشته باشد این یکی از عوامل بسیار مهم است. مدیر باید بتواند انتظارات کارمندانش را به خوبی درک کند . باعث میشود بتواند از پس مسئولیت های کاری خود براید. یک مدیر خوب باید تصمیم گیری قوی داشته باشد و با کارکنانش مشارکت داشته باشد و به آنها فرصت تجربه و یادگیری بدهد همچنین به تیم خود قدرت ببخشد و از آن ها حمایت کند. یک مدیر خوب باید مثل یک رهبر ارکستر باشد و درست مانند او قدم به قدم به گروهش آموزش دهد و با آنان تمرین کند. بود یک مدیر خوب باید ایده های خوب داشته باشد.

برای اینکه مدیر خوب و حرفه ای باشید باید یک مربی خوب باشید


مدیر و رئیس خوب به جای حل مسائل برای تیم خود و یا بدتر، آنها را بدون هیچ گونه راهنمائی ترک کردن ، یک رئیس بزرگ مشکلات را به چشم تجربه نگاه می کند و از آن یاد می گیرد.

برای اینکه مدیر خوب و حرفه ای باشید باید به کارمندان خود انگیزه دهید


ارزش های تان را فراموش نکنید. ارزش های هرکسی برای خودش محترم است اگر با کارمندانتان با احترام برخورد کنید آنها با جان و دل برایتان کار انجام میدهند. دائما از کارمندانتان درمورد رضایت شغلی شان بپرسید و از آنها بخواهید با شما صادق باشند. به آنچه که برای کارمندانتان مهم است توجه کنید. مثلا اگر آنها به سلامت شان توجه میکنند خودتان از آنها بخواهید روزهای تعطیل به باشگاه ورزشی بروند. اگر به خانواده شان اهمیت میدهند پس به آنها اجازه دهید تا صبح و بعد ازظهر برای مدت کوتاهی فرزندانشان به مدرسه ببرند و برگردانند.

برای اینکه مدیر خوب و حرفه ای باشید باید دارای چشم انداز روشن و استراتژی برای تیم باشید


آنها می دانند تیم یا شرکت به کجا هدایت می شود و مطمئن می شود که همه افراد در یک مسیر حرکت میکنند ؛ آنها همچنین اهداف مشخصی را نسبت به این مقصد ارائه می دهند و انتظارات واقع بینانه ای را نسبت به آن دارند.

برای اینکه مدیر خوب و حرفه ای باشید باید باعث خوشحالی کارمندان خود شوید


یک مدیر موفق باید بتواند در کوتاهترین زمان نقاط قوت و ضعف کارمندانش را کشف کند و آنها را به سوی نقاط قوتشان راهنمایی کند. این به این دلیل است که مدیر خوب میداند که افراد شاد باعث شادی دیگر افراد هم می شوند پس سعی کنید تا نقاط قوت کارمندانتان را پیدا کنید. یک مدیر میتواند در جلسه ای که با رئیس خود دارد به نقاط قوت کارمندان اشاره کند اگر کارمندتان بفهمد که شما از وی تعریف کردید بسیار خوشحال و خوشنود خواهد شد و احساس میکند که از وی قدردانی شده است. به صورت خصوصی از کارمندان تان تقدیر کنید و کلی گویی نکنید بابت جزئیات کارشان هم تقدیر کنید اینکار باعث میشود روحیه شان بهتر و انگیزه شان بیشتر شود.

برای اینکه مدیر خوب و حرفه ای باشید باید مهارت های فنی کلیدی برای نصیحت کردن تیم را داشته باشید


آنها باید صحبت کنند و عمل کنند. این یک اصل در مدیریت است، اما قبل از آن باید تجربه کسب کنند به عنوان مثال، اگر شما در یک شرکت فناوری اطلاعات کار می کنید، رئیس باید دانش گسترده ای در مورد فناوری اطلاعات داشته باشد حتی اگر یک رئیس پس زمینه دیگری داشته باشد، باید با وظایف روزانه تیم آشنا شوند.

برای اینکه مدیر خوب و حرفه ای باشید باید همیشه از کارمندان خود قدردانی کنید


مثلا زمانی که از اتاقتان بیرون میروید از کارمندان تشکر کنید. به آنها بگویید که بابت سخت کار کردنشان ممنونید این کار باعث انگیزه دادن به آنها می شود باعث میشود در کارهایشان منظبط تر باشند.کارمندی که از آن قدر دانی شده سخت تر از گذشته کار میکند و از کارش بیشتر لذت میبرد و محیط کاری را شادتر میکند.

برای اینکه مدیر خوب و حرفه ای باشید باید یک تصمیم گیر قوی باشید


واقعیت این است که کارفرماها باید تصمیمات دشوار بگیرند گاهی اوقات در یک شرکت دو تصمیم اتخاذ می شود اما این مدیر است که باید تصمیم نهایی را بگیرد.تصمیم گیرنده قوی به این معنی است که تصمیمی بگیرد که برای شرکت بهتر است و اطمینان حاصل شود که همه افراد دلیل آن را بدانند.

برای اینکه مدیر خوب و حرفه ای باشید باید آرزو های بزرگ و دست نیافتنی نداشته باشید


برای زندگی شخصی تان هم این نکته را فراموش نکنید این نشانه ی یک مدیر خوب است. آیا دوست داری با آرزوهایی خیلی بزرگ که دست یافتن به آنها غیرممکن است ذهنتان را مشغول کنید و یا میخواهید برای دست یافتن به اهداف خیلی بزرگتان از فراز و نشیب های زیادی عبور کنید؟ این فقط در حد یک رویا است نه بیشتر. درمورد افرادی که همیشه میخواهند به همه ی اهدافشان برسند دقت کنید. اگر آرزوهای شما سقفی دارد لزوما محافظه کار نیستید هرگز به آرزو های خیلی بزرگ و دست نیافتنی فکر نکنید. یک مدیر خوب هرگز جاه طلب نیست.

برای اینکه مدیر خوب و حرفه ای باشید باید انتظارات کارمندان خود را بدانید


اهدافی که دست یافتنی باشند باعث میشوند کارمندان روی کارشان تمرکز کنند تا به این اهداف دست یابند شما باید به صورت شفاف این انتظارات را بدانید تا در زمان مناسب اتنظارات برآورده شود و تا به نتیجه ی خوبی برسد.
advertising