کلماتی که مدیران موفق در صحبت های خود از آن ها استفاده می کنند

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/01
کلماتی که مدیران موفق در صحبت های خود از آن ها استفاده می کنندتوانایی برقراری ارتباط خوب یکی از ویژگی‌هایی است که یک مدیر موفق باید از آن برخوردار باشد با انها اشنا باشد و به درستی از این کلمه ها استفاده کند.. نحوه‌ی سخن گفتن و استفاده از کلمات مناسب تاثیر بسزایی در این امر دارد. مدیران با تدبیر و موفق به تاثیر استفاده از کلمات انگیزه‌بخش و درست برافزایش کارآیی کارکنان و بهبود شرایط شرکت تاثیر زیادی دارد .انها می دانند که کارمندان چقدر به شنیدن این کلمات برای ایجاد انگیزه در کار احتیاج دارند. استفاده از کلمات مناسب و مثبت توسط یک مدیر باعث ایجاد حسی خوب در بین کارمندان می‌شود و با گذشت زمان آن‌ها نیز این کلمات را به کار می‌برند.

یک مدیر موفق از کلمه (امتیاز) زیاد استفاده می کند


شاید بگویید که کارکنان یک شرکت یا اداره در حال انجام بازی‌ ورزشی نیستند و نمی‌توان از این کلمه در مورد آن‌ها استفاده کرد. در این باره باید بگوییم که استفاده از کلمه امتیاز بعد از این ‌که فردی از یک فروش خوب یا استخدام کارمندی جدید سخن می‌گوید، راهی مطمئن برای ایجاد یک رابطه خوب با آن فرد است. همچنین این کلمه بیان‌گر خوشحالی و قدردانی شما از پیروزی این افراد خواهد بود. مدیر موفق با به کاربردن کلمه امتیاز در مواقع لزوم باعث می شود که کارمندان تلاش بیشتری داشته باشند درنتیجه کسب و کار پیشرفت حاصل می شود.

یک مدیر موفق از کلمه (موفق) زیاد استفاده می کند


به کار بردن این کلمه توسط مدیر می تواند حس خوب و مثبتی را بر روند گفتگو بین مدیر و کارمند ایجاد کند. یک مدیر با بیان کلمه موفق به کارمند خود یادآوری می‌کند که کار بزرگی انجام داده‌ است و این کار او در رشد و پیشرفت شرکت تاثیر بسزایی خواهد داشت. به طور حتم هر کارمندی از دانستن رضایت مدیر خود، خوشحال خواهد شد.و سعی می کند که همیشه کاری انجام دهد که باعث شود مدیر از این کلمه استفاده کند.

یک مدیر موفق از کلمه (پاداش) زیاد استفاده می کند


یکی از بهترین کلمه‌هایی که یک مدیر می‌تواند استفاده کند، کلمه‌ی پاداش است، زیرا این کلمه سرشار از انرژی و احساس خوب است. زمانی که کارمندی در شرکت موفق می‌شود تا پروژه‌ای را زودتر از زمان تعیین شده تحویل دهد، به کاربردن کلمه پاداش نشان‌دهنده‌ی حمایت و پشتیبانی مدیر از آن فرد خواهد بود. در عین حال، این کلمه تاکیدی بر افزایش مبلغ دریافتی آن کارمند خواهد بود که اثرات مثبت فراوانی به همراه دارد.با گفتن کلمه پاداش می تواند انگیزه کار کردن برای کارمندان را دو برابر کند.

یک مدیر موفق از کلمه (فوق العاده) زیاد استفاده می کند


یکی دیگر از بهترین کلمه‌هایی که یک مدیر می‌تواند به کار ببرد، کلمه فوق‌العاده است. زمانی که کارمندی وظیفه‌اش را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد، چنین کلمه‌ای نشان‌‌دهنده‌ی آگاهی مدیر از توانایی‌های آن فرد در برقراری یک ارتباط موثر و موفق و تایید کننده قدردانی مدیر است.کارمند با شنیدن این کلمه از سوی مدیر متوجه می شود که مدیر همیشه به کارهای کارمندان توجه دارد و متوجه همه امور است و به خاطر کوچکترین موفقیت هم از این کلمه استفاده می کند.

یک مدیر موفق از کلمه (قابل احترام) زیاد استفاده می کند


یکی از رایج‌ترین کلمات مورد استفاده مدیران موفق کلمه قابل احترام است، در واقع میزان اعتبار و ارزش یک کارمند را توصیف می‌کند و در یک محیط کاری مانند طلا ارزشمند است. کارمند با شنیدن این کلمه احساس ارزشمندی زیادی می کند و باعث می شود که اعتماد به نفس افزایش پیدا کند.

یک مدیر موفق از کلمه (قهرمان) زیاد استفاده می کند


زمانی که فردی به مراحل جدیدی از موفقیت‌ دست‌ می‌یابد، قهرمان بهترین کلمه‌ای است که یک مدیر در ارتباط با آن فرد می‌تواند استفاده کند. این کلمه به معنی دارا بودن ویژگی و توانایی فوق‌العاده ای است و می‌تواند تمام تیم و عملکرد آن ها را در یک پروژه توصیف کند. مدیر زمانی که از پیروزی به دست امده توسط کارمند خوشحال است از این کلمه استفاده می کند.

یک مدیر موفق از کلمه (هیجان زده) زیاد استفاده می کند


کارکنان نیاز دارند تا از حس‌های مدیر خود آگاه شوند. این که یک مدیر به کارمندان خود بگوید که هیجان‌زده است میزان امیدواری را در آن‌ها افزایش می‌دهد. در واقع این هیجان به دلیل پیشرفت کارکنان و سطح بالای عمل‌کرد آن‌ها به‌وجود آمده است و مدیر بر این موضوع آگاه است.

یک مدیر موفق از کلمه (عالی بود) زیاد استفاده می کند


مدیران موفق به کمک این دو کلمه احساس درونی خود را بیان می‌کنند. عالی بود عبارت کوتاه و شیرینی است که موفقیت یک فرد را بهترین شکل ممکن تایید می‌کند و به فردی که این کار را انجام داده‌ است یادآوری می‌کند که دارایی بزرگی برای شرکت محسوب می‌شود . کارمند با شنیدن این کلمه حس غرور می کند و از اینکه مدیر از این کلمه استفاده کرده است خوشحال می شود .
advertising