دلایلی که باعث می شود شما پولدار نشوید

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/10/27
دلایلی که باعث می شود شما پولدار نشویدعوامل بسیاری وجود دارد که تعیین می کند که آیا در مدیریت پول موفق هستید یا خیر اما از این عوامل ، عادت ها و صفات شخصی شما شاید بزرگترین باشند. اگر از زمره افراد لیست زیر هستید، بهتر است عادات خود را تغییر دهید ؛هرچه زودتر این کار را انجام دهید ،سرمایه بیشتری ذخیره میکنید .علت پولدار نشدن افرادی با این نوع خصوصیات هرگز در برابر پول پیروز نیستند:

اینها افرادی هستند که همه تصمیمات پولی را به فردا واگذار میکنند (که هرگز نمی آید). به عنوان مثال، تنظیم بودجه و پیروی از آن سخت است . یک procrastinator همیشه یک دلیل پیدا خواهد کرد که چرا الان این کار را انجام دهد.انکار کنندگان همگام با گروه اول پیش می روند ، حتی در اکثر موارد از آنها پیشی می گیرند. این افراد از پذیرفتن هرگونه مصیبت مالی خودداری میکنند. هیچ پولی در کارت اعتباری نگه نمیدارند. هیچ ذخیره مالی ندارند. این روال همچنان ادامه دارد.

این افراد فقط به شرایط مالی کوتاه مدت نگاه می کنند و در بلند مدت سرمایه ای نخواهند داشت. مشکل افراد پول خور یا زالو این است که بیش از حد مهربان هستند که از این افراد را در خانواده دیده اید. اما آنها فقط زمانی که از شما چیزی می خواهند، مهربان می شوند .به خصوص در مورد پول.

این افراد حس برتری مالی نسبت به دیگران دارند. آنها هر کاری می کنند تا به چشم بیایند. هر دو سال یکبار، آخرین مدل آیفون، ساعتهای طلایی و یک ماشین جدید دارند اما تمامی آنها را با قرض و قسط خریداری کرده اند و حساب هایشان خالی است.

افراد دست و دل باز همیشه سعی می کنند مهربان باشند. شما این نوع افراد را خیلی خوب می شناسید:این مادر است که تمام پول خود را به پسرش می دهد، تا آن را خرج کند ؛ این عمو یی است که تمام سرمایه خود را برای بدهی دوستش خرج می کند . این که از لحاظ مالی به دیگران کمک کنیم خوب است اما نه به بهای بی پولی خود. این افراد امنیت مالی خود را قربانی می کنند تا دیگران راضی باشند.

این افراد خیلی قبل تر سرمایه خود را باخته اند، زیرا فکر می کنند هیچ اتفاق خوبی برایشان نمی افتد و کاملا ناامید هستند.آنها سرمایه گذاری نمی کنند، زیرا هیچ پولی ندارند. هیچ وقت ریسک نمی کنند ،چون خود را بازنده می بینند. آنها برای ارتقا شغلی تلاش نمی کنند ،چون می دانند کس دیگری آن را می گیرد. شکست پذیری یک اتفاق ناگوار است و ایجاد انگیزه در این افراد بسیار دشوار است، زیرا آنها متقاعد شده اند که همه چیز بر ضد آنها است.

آنها می گویند که دانش، یک چیز خطرناک است. خب، وقتی موضوع به پول برسد اینطور نیست.افراد بی اطلاع از نحوه عملکرد بازار بی خبر هستند و تفاوت بین اوراق قرضه و سهام را نمیدانند. آنها زمانی که نرخ سرمایه رشد می کند ،همچنان در سایه هستند و در نهایت، بی اطلاع بودن منجر به از دست رفتن پول می شود.

دو راه وجود دارد که نگهدارنده ها هرگز پول را برنده نمی شوند چراکه همه پول را خرج وسایل میکنند ؛ آنها کل پول خود را صرف خرید وسایلی می کنند که ،هیچ وقت از آن استفاده نمی کنند، اتاق ها با محصولات موجود در کیسه ها پر میشود. شمع و مقالات و کتابها. چالش های زیادی وجود دارد که آنها هیچ وقت قادر به فکر کردن در مورد مسائل دیگر نیستند، به خصوص در مورد وضعیت مالی .

علت پولدار نشدن آدم ها انداختن کار امروز به فرداست. آدم ها همیشه برای شروع نکردن کاری که لازم است برای رسیدن به استقلال مالی انجام دهند، بهانه دارند. براهمیشه ماه خوبی نیست، فصل خوبی نیست یا سال خوبی برای شروع نیست. بازار کساد است ، وضعیت و شرایط اقتصادی در صنعت خوب نیست و دهها بهانه دیگر.

مهمترین دلایل پولدار نشدن برخی ها ، این است که هیچ وقت همراه بودن و معاشرت با افراد پولدار برایشان اتفاق نمی افتد. یک فرد متوسط در خانواده ای بزرگ شده است که هیچ وقت کسی که پولدار باشد را نمی شناخته ؛ با آدمهایی معاشرت و کار می کند که پولدار نیستند ؛ هیچ الگوی پولداری روبروی خود ندارد شاید برایتان عجیب باشد ولی بسیاری از کارشناسان این موارد به نظر ساده را دلیلی برای نداشتن انگیزه با هدف پولدار شدن می دانند.

شما هیچ تصمیمی برای پولدار شدن ندارید.علت پولدار نشدن شما این است که هیچ وقت برای آن تصمیم نمی گیریم. اگر برای برداشتن اولین قدم ها تصمیم نگیرد، همان جا که هستید خواهید ماند. اگر به انجام کارهایی که همیشه می کنید، ادامه دهید، به همان جایی خواهید رسید که در حال حاضر و همین امروز هستید.چشم انداز مالی ندارید. نداشتن چشم انداز زمانی است ، بله درست متوجه شدید شما چون هیچ چشم انداز مالی ندارید پس نمیتوانید فرد پولداری شوید.

بر اساس نتایج یک پیمایش، 52 درصد از افرادی که عادت دارند زیاد پول خرج کنند، بسیاری از خواسته‌هایشان را از طریق پس‌اندازهایشان جبران می‌کنند و 22 درصد هم به کارت‌های اعتباریشان وابسته‌اند. نابود کردن همه پول‌هایتان راه رسیدن شما به ثروت نیست. شما باید مراقب باشید تا جایی که می‌توانید پول اضافه خرج نکنید و یک بودجه واقعی بسازید که به شما اجازه دهد که صورت حساب‌هایتان را پرداخت کنید و یا در یک حساب بازنشستگی یا حسابی برای امور اضطراری که ممکن است پیش آید سرمایه‌گذاری کنید.

اگر شما می‌خواهید ثروتمند شوید، پس‌انداز باید اولویت اول شما باشد. اگر کمی به پس‌انداز توجه کنید، می‌توانید پول‌های کم خود را به سمت اهداف دیگری مثل خرید خانه یا پرداخت پول برای دانشگاه تبدیل نمایید.بدهی‌های مشخص مثل خرید املاک یا وام‌های مربوط به شروع یک تجارت جدید، عموما موجب موفقیت‌های مالی می‌شوند. اما خرید اعتباری بیش از حد یا قرض‌های بدون برنامه و وام‌های با بهره بسیار بالا، برعکس عمل می‌کنند.

بدون یک برنامه تعریف شده مشخص، ثروتمند شدن مثل یک رویای غیر قابل دسترس است. چون اگر برنامه نداشته باشید دلایل‌تان برای ولخرجی و پس‌انداز نکردن محکم‌تر خواهد شد. کسانی که موفق به برنامه‌ریزی نمی‌شوند، برنامه‌هایشان با شکست مواجه می‌شوند. ممکن است یک برنامه به نظر خسته کننده برسد درحالی که باید از آن نهایت استفاده را برد.تجربه نشان داده است که یک فرد حداقل باید درآمد شش ماهه خود را پس‌انداز کند تا در هنگام وقوع یک مورد اضطراری در زندگی از آن استفاده نماید. زندگی یک فریب است و نداشتن شبکه‌های امنیتی گوناگون، می‌تواند یک موقعیت راحت را به یک فاجعه تبدیل کند.

زمان می‌گذرد. یک برنامه روتین را شروع کنید. مشکل‌ترین بخش درباره پس‌انداز شروع آن است. حتی اگر شما بدهی دارید، درآمدتان کم است یا هزینه‌های زندگی‌تان زیاد است، باز هم می‌توانید پس‌انداز کنید حتی اگر مقدار آن کم باشد.«من به اندازه کافی پول به دست نمی‌آورم»، «هزینه‌های زندگی زیاد شده است»، «امید به زندگی کم است»، «من هیچ وقت از زیر بار قرض بیرون نخواهم آمد». تا به حال هیچ‌یک از این جملات را شنیده‌اید؟ عادات قدیمی سخت از بین می‌روند. به هر حال اگر شما کاری را برای تغییر انجام ندهید، هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد. شکایت و بهانه‌گیری را متوقف کنید و در عوض مسئولیت عادات غیر مولد خود را بپذیرید و برچگونگی تغییر آنها تمرکز کنید و آنها را انجام دهید.
advertising