شروع کسب و کار با سرمایه کم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/08/20
شروع کسب و کار با سرمایه کم

چگونه کسب و کار خود را با سرمایه کم گسترش دهیم


شما برای درخشیدن در کسب و کارتان نیازی به داشتن سرمایه زیاد، ثروتمند بودن یا دریافت مبالغ کمک مالی ندارید. کلید اصلی رشد و گسترش کسب وکار سالم داشتن سرسختی ، شوق زیاد برای یادگیری و ایجاد محتوای مستمر برای مخاطبان خود است. مشکل این است که برای شروع هر کسب وکاری نیاز به مقداری سرمایه ست. حال این سرمایه مادی از پول شما یا از زمان و وقت شما را می طلبد. زمان برای هر کارآفرینی بسیار باارزش است. آمارها نشان می دهد که از دست دادن زمان برای سرمایه به ضرر کسب و کار است و براساس آمارهای SBA از 600 هزار کسب و کاری که هر ساله شروع به کار می کنند تنها 300 مورد سرمایه های ویژه کسب و کارهای کوچک و متوسط دریافت می کنند.

از لحاظ آماری این یعنی 0/0005 که حتی برای صبورترین کارآفرین ها هم زمان انتظار زیادی می برد. داستان های موفقیت ویژه ای برای بسیاری از برندهای بزرگی چون گوگل، اپل و مایکروسافت وجود دارد، اما آنها استثنا هستند و بسیاری از افراد هرگز سرمایه گذاری دریافت نخواهد کرد. با توجه به مطالعات دیگر، گسترش شتاب زده شایع ترین دلیل شکست بسیاری از کسب و کارها است. تغییرات سریع و یا زودتر از موقع صاحب کسب و کار برای موفق شدن باید منطبق با واقعیت های بازار باشد. درصد بیش تری از کسب و کارها به سمت شکست حرکت می کنند و این تاکیدی است بر نیاز “گسترش آهسته تر کسب وکار” و “جلوگیری از افزایش هزینه ها در ابتدای فعالیت”.

4 روش ذخیره مالی و گسترش کسب وکار بدون نیاز به سرمایه زیاد



1. دادن اطلاعات رایگان به مشتری


برخلاف باور عموم، محبوبیت در شبکه های اجتماعی باعث موفقیت یا شکست کسب وکار نیست. آنچه که بیش تر باعث موفقیت در درازمدت می شود ایجاد محتوای ارزشمند و پیوسته جهت ایجاد ارتباطات با مشتری های جدید و یا مشتری های فعلی است. انتشار مطلبی ارزشمند (پست بلاگی حاوی اطلاعات اینفوگراف، ویدئوها و یا وبینار) به برندسازی شما کمک می کند و همچنین حس وفاداری را در بین مخاطبان به وجود می آورد.

2. حرفه ای شدن در هنر بازاریابی تاثیر گذار


کلید اصلی ایجاد ارتباطات واقعی است و نه صرفاً تولید محتوای اسپم در تیراژ بالا! درباره آن بیندیشید. آیا تاثیر ده هزار مشتری واقعی برای شما بیشتر است یا ایجاد ارتباط با سه یا چهار فرد یا رسانه تاثیرگذار که مخاطبی ده ها برابر دارند؟ انتشار یک مقاله یا داستان در یک سایت معتبر یا در اخبار منتشر شده از منابع معتبر ده مرتبه بیش تر از پرداخت هزینه آگهی و تبلیغات در صفحه اول تاثیر خواهد داشت. ایجاد روابط موثر و پایدار با گزارشگران، افراد مشهور رسانه یا بلاگرهای مطرح، بخش مهمی در ابجاد طرح های مدرن بازاریابی ایفا می کند.

3. استفاده از رویداد شبکه های محلی


رویداد شبکه های محلی در شهر شما راه موثری برای کسب مشتری های جدید، افراد قدرتمند، سرمایه گذارها و چهره های سیاسی است. این رویدادها جایی است که شما افراد خاص آینده را ملاقات خواهید کرد و ارتباط با این افراد، آینده تجارت شما را در آینده گسترش خواهد داد. بی شک حضور آنلاین شما بسیار موثر است ولی باز هم دست دادن و ارتباط کلامی رو در رو بسیار موثرتر خواهد بود. این گزینه شما را از تمام کسب وکارهای جدیدی که تنها بر حضور و بازاریابی آنلاین تمرکز دارند متمایز می کند.

4. با ترس های خود روبرو شوید


اگر از حضور و سخنرانی در اجتماع واهمه دارید زمان مناسبی است که بر آن فائق آیید. مردم عاشق کسب اطلاعات رایگان هستند و صراحتا باید بگویم استفاده از تخصص شما برای بازار هدف الزام است. این فرصتی ویژه برای تثبیت خودتان به عنوان رهبری بی چون و چراست و ارائه راهکارها و اطلاعات رایگان فقط وقت شما را می گیرد و هزینه دیگری ندارد. بدین گونه شما می توانید خودتان را به خوبی در حوزه کاری خود سر زبان ها بیندازید و همچنین خود را در صنف خود مطرح کنید.

کلید اصلی بازاریابی با بودجه کم، فکر کردن درباره واژه ارزش است. به مشتریان خود چیزی ارزشمند بدهید که زمان، خلاقیت و تخصص را درگیر کند و این دقیقا همان چیزی باشد که تنها شما قادر به ارائه آن هستید. در بسیاری موارد محتوای خاص و منحصر به فردی که شما ارائه می دهید بسیار بهتر از تبلیغات هزینه بر است؛ چون مخاطبان ارزش اطلاعات رایگان را به خوبی می دانند.
advertising