آینده بازار ارز های دیجیتال چه خواهد شد ؟

علمی و تکنولوژیعلمی

- 97/08/04
آینده بازار ارز های دیجیتال چه خواهد شد ؟حرف‌ های ضد‌ و نقیضی درباره بازگشت رونق به بازار ارز های دیجیتال مطرح است ، بسیاری این نوع ارز ها را محور اصلی آینده اقتصاد دیجیتال عنوان می‌کنند از سوی دیگر برخی از کارشناسان و اقتصاد‌دانان نیز به ارز‌ های‌ دیجیتال نگاه منفی دارند و معتقدند که این سکه‌ های مجازی آینده درخشانی ندارند.
رضا صلاح‌ الدین کارشناس ارز های دیجیتال گفت: تحلیل‌ ها نشانگر آن است که بازار سکه‌ های مجازی در اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 میلادی با استقبال دوباره کاربران مواجه شود و این احتمال وجود دارد که در این مدت رکورد قیمت‌ های خود را بشکنند. وی افزود: در سال گذشته شاهد رشد چشمگیر قیمت‌ ارز های دیجیتال بودیم ؛ به‌ طوری که قیمت هر بیت‌ کوین به یکباره و در عرض چند هفته تا مرز 20 هزار دلار صعود کرد.
به گفته صلاح‌ الدین ، ارز های دیجیتال در سال‌ های نه چندان دور به یکی از ارکان اصلی اقتصاد جهان تبدیل خواهند شد و به آرامی پول‌ های امروزی را از میان بر می‌ دارند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بیت‌ کوین در سال‌ های آینده جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و همچنان به عنوان ارزشمند‌ترین پول مجازی شناخته خواهد شد؟ گفت: نمی‌ توان پیش‌ بینی دقیقی در این مورد انجام داد ؛ ولی تا زمانی‌ که دیگر ارز‌ های مجازی خدمات جدیدی را ارائه ندهند ، بدون شک بیت‌ کوین راه خود را ادامه می‌ دهد و همواره به عنوان ارزشمند‌ترین سکه مجازی شناخته خواهد شد.
اما همانطور که گفته شده مخالفانی هم در بین کارشناسان وجود دارد که امیدی به بازار ارز‌ های مجازی ندارند و همواره به مردم توصیه می‌ کنند که از ورود به این بازار اجتناب کنند و سرمایه خود را در معرض خطر قرار ندهند.
فرشاد سلامی کارشناس بانکداری نوین با بیان اینکه سرمایه‌ گذاری در بازار ارز های دیجیتال ریسک بالایی دارد ، گفت: هنوز بیشتر ارز های رمزنگاری شده پشتوانه اقتصادی موجهی ندارند و هر لحظه ممکن است با افت شدید قیمت مواجه شوند. وی افزود : در بازار کنونی پول‌ های مجازی ، میزان استقبال مردم از آن‌ ها عامل افزایش و کاهش قیمت‌ ها است و چنین بازاری بسیار خطر پذیر بوده و جای مناسبی برای سرمایه‌ گذاری نیست.
این کارشناس بانکداری نوین در پاسخ به این سوال که آیا ورود سکه مجازی ملی به بازار می‌ تواند ریسک‌ پذیری را کاهش دهد؟ گفت: پول‌ های مجازی که توسط بانک‌ ها و یا دولت‌ ها متولد می‌ شوند ، اصولا کنترل زیادی روی آن‌ ها انجام می‌شود به همین دلیل نوسان قیمتی شدیدی ندارند ، سرمایه‌ گذاران تمایلی برای ورود به بازار آن‌ ها نخواهند داشت.
advertising