گام های پایه ای برای شروع یک تجارت موفق

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/08/05
گام های پایه ای برای شروع یک تجارت موفق

از ایده ها الهام بگیرید


تمامی تجارت‌ ها برای شروع یک نقطه‌ ی مشترک دارند، یک ایده. اولین گام برای شروع یک تجارت داشتن ایده است.

بررسی و تحقیق کنید


زمانی که ایده‌ ای پیدا کردید زمان آن رسیده است آن را با واقعیت تطابق دهید. برای موفق بودن یک تجارت باید این کار بتواند مشکلی را در جامعه حل کرده یا نیازی را برآورده کند.راه‌ هایی برای بررسی این موضوع وجود دارد، مثلاً تحقیق، بررسی‌های گروهی و حتی آزمون و خطا.

درست برنامه‌ ریزی کنید


شما برای تحقق تجارت خود نیاز به برنامه‌ ریزی دارید. یک برنامه‌ ی تجاری ساده به شما دیدگاهی واضح در مورد چیزی که می‌ خواهید به آن برسید و برنامه‌ ی رسیدن به آن می‌ دهد. در کل برنامه‌ ی تجاری شما باید شامل اهداف تجاری و انگیزه‌ ی پشت هر یک باشد.

حتما برنامه‌ ریزی مالی داشته باشید


شروع یک تجارت کوچک نیاز به منابع مالی زیادی ندارد اما مقداری سرمایه‌ ی اولیه می‌ خواهد. راه‌ های متعددی برای یافتن سرمایه برای شروع یک تجارت وجود دارد، مانند گرفتن وام.

یک ساختار مناسب انتخاب کنید


تجارت کوچک شما می‌ تواند فردی، با یک شریک و یا یک شرکت کوچک باشد.

نام تجاری آن را انتخاب کنید


نام تجارت شما نقش مهمی در هر زمینه از تجارت دارد، بنابراین باید نام مناسبی برای آن انتخاب کنید.

مجوزهای لازم را بگیرید


برای شروع کار یک شرکت در هر منطقه قوانین خاصی وجود داشته و نیاز به برخی مجوزها است. با توجه به نوع تجارت خود و محلی که هستید این مجوزها را تهیه کنید.

مکان مناسب شرکت را مشخص کنید


در نظر گرفتن یک مکان برای تجارت شما مهم است. این مکان می‌ تواند اداره، خانه، یک دفتر خصوصی یا اشتراکی و یا محلی اجاره‌ ای باشد.

سیستم حسابداری را انتخاب کنید


تجارت‌ های کوچک با داشتن سیستم های نرم‌ افزاری موفق تر عمل خواهند کرد. یکی از مهم‌ ترین سیستم ها برای تجارت شما سیستم حسابداری است.

تجارت خود را گسترش و ارتقاء دهید


زمانی که تجارت شما آغاز شد نیاز به جلب مشتریان بیشتر دارید. تا حد ممکن برای خود ایده‌ های بازاریابی جدیدی داشته باشید تا بتوانید بهتر و موثرتر کارتان را ادامه دهید.
advertising