چطور می توانیم با درآمد کم و متوسط پولدار و ثروتمند شویم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/10/15
چطور می توانیم با درآمد کم و متوسط پولدار و ثروتمند شویمبا تکیه بر یک منبع درآمد نمی‌توانید به موفقیت مالی برسید. اگر شغل خود را از دست بدهید، مجبور خواهید شد از پس‌اندازتان استفاده کنید تا شغل دیگری پیدا کنید، اما وقتی این زمان طول بکشد چاره‌ای جز قرض گرفتن از دوستان خود نخواهید داشت؛ اما افراد پولدار معمولاً چند منبع مختلف برای کسب درآمد دارند؛ پس آن‌ها می‌توانند در شرایط عادی به قدر کافی پول پس‌انداز کنند و اگر یکی از شغل‌هایشان را از دست بدهند خیالشان راحت است که منبع درآمد دیگری دارند و به پس‌اندازها نیز دست نخواهند زد.برای افزایش درآمد خود پول‌هایتان را برای گرفتن بهره بانکی در بانک بگذارید یا خریدوفروش سهام داشته باشید. می‌توانید از طریق انجام دادن کار موردعلاقه‌تان برای خود درآمد داشته باشید، در این زمینه آزادکاری بسیار خوب است تا از مهارت‌هایی که کسب کرده‌اید بهره ببرید و منبع درآمد دیگری برای خود ایجاد کنید.

وقتی یک شغل جانبی پیدا می‌کنید که از انجام آن کار لذت ببرید. حالا وقتی پول‌هایتان روی‌هم جمع می‌شود که بتوانید میان کارهای جانبی و شغل اصلی خود ارتباط برقرار کنید. پس هم از انجام کارهای خود لذت می‌برید و هم یک گام به ثروتمند شدن نزدیک‌تر خواهید شد.در خرج کردن زیاده‌روی نکنید.برای ثروتمند شدن باید درست خرج کردن را یاد بگیرید. افراد پولدار و میلیونر به خوبی بر این مسئله واقف‌اند که کم خرج کردن به آن‌ها فرصت می‌دهد تا در حوزه‌ی موردنظرشان سرمایه‌گذاری کنند یا به یک خیریه کمک برسانند.در دخل‌وخرج و پس‌انداز کردن میان افراد پولدار و افراد فقیر تفاوت وجود دارد.افراد فقیر ابتدا پول‌های خود را خرج می‌کنند و مابقی آن را پس‌انداز می‌کنند؛ اما افراد ثروتمند ابتدا سهم لازم را پس‌انداز کرده و مابقی آن را خرج می‌کنند. پس برای پولدار شدن باید قبل از این‌که محصولی بخرید، از خودتان بپرسید آیا واقعاً به این محصول نیاز دارم یا تنها دلم می‌خواهد آن را داشته باشم؟ باید 10 درصد از حقوق روزانه خود را به پس‌انداز اختصاص دهید. حتی می‌توانید از کارفرمای خود بخواهید تا این مبلغ را به حساب دیگری بریزد. پس‌اندازهای خود را راحت خرج نکنید، بلکه آن را برای روزهای سخت زندگی و حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی کنار بگذارید. پس‌انداز کردن کمک می‌کند وقتی به پول نیاز دارید دست به حساب سرمایه‌گذاری خودتان نزنید.

اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگی راحت در آینده است، خیلی دنباله‌رو علاقه‌ خود به رشته‌ خاصی نباشید. به نتایج تحقیقاتی که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته‌ها که به علایق شما نزدیک‌ترند، احتمال ثروتمند شدن بیشتر است. به طور مثال احتمال ثروتمند شدن شما در نقش یک مهندس مالی بیشتر از یک استاد دانشگاه خواهد بود.

افراد پولدار به خوبی می‌دانند برای زیاد کردن پول‌هایشان نیاز است یک نقشه‌ی سرمایه‌گذاری داشته باشند.یک برنامه‌ی مناسب برای سرمایه‌گذاری داشته باشید این نقشه باید متشکل از پرداخت منظم به حساب بودجه‌ی مشترک، حساب تجاری و حساب بازنشستگی باشد. برای ثروتمند شدن و زیاد کردن میزان دارایی خود نیاز به سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند و بزرگ دارید. پس می‌توانید روی یک کسب‌وکار، بازاریابی، فروش محصولات جدید یا یک شرکت و استارتاپ سرمایه‌گذاری کنید. البته قبل از این که اقدامی انجام دهید، ریسک کار را در نظر بگیرید و با دانش کامل دست به سرمایه‌گذاری بزنید. ابتدا اطلاعات خود را در حوزه امور مالی افزایش دهید و با دیگران دراین‌باره حرف بزنید. باید سرمایه‌گذاری خود را از تمام جوانب مورد بررسی قرار دهید و به اطلاعات لازم دست یابید.

شغل و کارفرمای خود را تغییر دهید.با این کار می توانید دستمزد خود را افزایش داده، تجارب کاری و غیرکاری مختلف به دست آورده و ریسک بیکاری آینده به دلیل تک بعدی بودن را کاهش دهید. از اینکه این کار را بارها انجام دهید واهمه نداشته باشید. اگر شما کارمند با ارزشی باشید، حتی ممکن است کارفرمای فعلی‌تان برای نگه داشتن شما، افزایش حقوق و سایر مزایا را در نظر بگیرد. ممکن است وابستگی به شرایط فعلی، ترس از محیط و کار جدید یا وفاداری شغلی، شما را در این اقدام سست کند، اما به یاد داشته باشید برای پیشرفت باید مدام در حرکت باشید، بنابراین برای یافتن موقعیت‌های تازه گوش به زنگ باشید.

بازارهای مالی محل مناسبی برای چند برابر کردن پول شما هستند. اگر خود را به دانش لازم مجهز کنید و فرد فرصتشناسی باشید قادر خواهید بود چند برابر درآمد سالانه خود را از این طریق به دست آورید. خرید سهام شرکت‌های معتبر و اوراق قرضه راهی مطمئن برای ایجاد درآمد فرعی است. برای افراد ریسک‌پذیرتر، سرمایه‌گذاری در بازار بورس، سود بیشتری به دنبال خواهد داشت. در کنار اینها نباید از سرمایه‌گذاری روی طلا و ارز غافل شد. این بازارها در شرایط بحران‌های اقتصادی داخلی یا جهانی، به طرز شگفت‌آوری سودآوری دارند.

معمولا انتظاری را که از یک منزل ویلایی دارید، یک آپارتمان هم برآورده می‌سازد. آپارتمان مسکونی را می‌توان با یک نفر دیگر شریک شد و به یک ماشین دست دوم رضایت داد. در یک کلام تجمل‌ گرا نباشید. با این کار ماهانه مقدار زیادی پول پس‌انداز خواهید کرد تا اینكه روزی برسد كه بتوانید بهترین منزل و ماشین را بخرید بدون اینكه چیزی از درآمدزایی شما كم شود.

ثروتمند شدن سخت است، اما ثروتمند ماندن حتی از آن هم سخت تر است. دارایی شما همواره از بازار تاثیر می‌پذیرد و بازار هم که پستی و بلندی‌های خود را دارد. اگر شما در زمانی که بازار در شرایط خوبی به سر می‌ برد، بی‌خیال باشید و استفاده حداکثر را نبرید، در زمان رکود محکوم به شکست و بازگشت به پله نخست خواهید بود. اگر ارتقایی در حقوق خود داشتید یا سهامتان سوددهی خوبی داشت، این مبلغ اضافه را پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری کنید، زیرا قریب به یقین با روزهای سخت مواجه خواهید شد.
advertising