دلایلی که باعث می شود در کسب و کار خود موفق نشوید

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/23
دلایلی که باعث می شود در کسب و کار خود موفق نشوید

دلایلی که برای شروع راه اندازی کار خود دارید اشتباه است


تنها دلیل شما از راه اندازی کسب و کار این است که پول زیادی به دست آوردید؟ یا اینکه گمان می کنید که داشتن کسب و کار شخصی باعث می شود تا بتوانید وقت بیشتری را در کنار خانواده باشید؟ یا اینکه مجبور نخواهید بود دیگر به کسی پاسخگو باشید؟ اگر دلیل شما از راه اندازی کسب و کار در فهرست بالا قرار دارد، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید. اگر کسب و کاری را با یکی از اهداف زیر آغاز کنید، احتمال موفقیت شما افزایش می یابد: عاشق کاری هستید که قرار است انجام دهید و از آن لذت می برید و به شدت معتقدید که کالا یا خدمتی که قرار است عرضه کنید می تواند یک نیاز واقعی را در بازار، برطرف کند و به لحاظ فیزیکی و البته ذهنی آمادگی مواجه شدن با چالش های پیش رو را دارید و در مقابل چند شکست کوچک، کمر خم نخواهید کرد و انگیزه، اراده، صبر و نگرش مثبت مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار را دارید و معمولا زمانی که دیگران دست از تلاش برمی دارند، شما همچنان مصمم ادامه می دهید.فرد مستقلی هستید و به اندازه کافی از مسوولیت پذیری برخوردارید. همچنین می توانید برای مشکلات راه حل های خلاقانه و هوشمندانه بیابید، به خصوص زمانی که با محدودیت زمانی مواجهید.

وقت خود را با انجام کار سخت تلف می کنید


کار سخت مخصوصا اگر نتیجه ای برایتان همراه نداشته باشد وقت تلف کردن است. درعوض باید هوشمندانه تر کار کنید و مهم ترین تکنیک در این زمینه مدیریت زمان است. اگر زمانتان را از دست بدهید به نتیجه دلخواهتان نخواهید رسید و کار سخت هم نتیجه ای نخواهد داشت.

از دانش مدیریتی و مالی خوبی برخوردار نیستید


بیشتر گزارش ها در مورد کسب و کارهایی که تعطیل شده اند به ضعف مدیریتی اشاره دارند. بیشتر افرادی که کسب و کاری را راه می اندازند از دانش مدیریتی و مالی مربوط به شغل خود برخوردار نیستند. آنها استراتژی مشخصی برای خرید و فروش ندارند و همچنین در مورد استخدام و مدیریت نیروی کار نیز اطلاع اندکی دارند. در این شرایط اگر به ضعف های خود پی برده و از دیگران یاری بطلبند، ممکن است اوضاع بهتر شود. در غیر این صورت بحران ها از راه خواهند رسید. همچنین یک مدیر موفق، رهبر خوبی نیز محسوب می شود که بهره وری را مورد ستایش قرار می دهد. او افراد شایسته را استخدام می کند و آنها را آموزش می دهد تا پیشرفت کنند. همچنین یک رهبر خوب، توانایی استراتژیک اندیشیدن را دارد، او چشم اندازهای خود را به واقعیت تبدیل می کند، از توان مواجه شدن با تغییرات برخوردار است و احتمالات ممکن برای آینده را در نظر می گیرد.

به تنهایی کار کردن باعث می شود در کار خود موفق نشوید


اشنایی با اشخاصی که می توانند به توسعه کسب و کار شما کمک کنند . یکی از رموز موفقیت در کار داشتن ارتباطات گسترده با افراد مختلف است. در حوزه ای که در آن فعالیت می کنید باید دنبال آشنایی با افرادی باشید که برای توسعه و رشد کارتان به شما کمک کنند.

سرمایه کافی را به کسب و کار خود اختصاص نمی دهید


بسیاری از افراد هنگامی که می خواهند کسب و کاری را راه بیندازند تنها به هزینه های راه اندازی توجه دارند و از هزینه های ادامه کار غافل می شوند. در حالی که بهتر است بدانید که سرمایه لازم برای ۱ تا ۲ سال را نیز باید کنار بگذارید. به این معنی که سرمایه کافی برای پوشش همه هزینه های این مدت را کنار بگذارید تا زمانی فرا برسد که فروش شما تا حدی افزایش بیابد که هزینه ها را جبران کند. به همین خاطر سعی کنید تا برآورد درستی از هزینه های پیش رو داشته باشید.

به ظاهر و لباس خود در محل کار اهمیت نمی دهید


شاید همیشه اینطور تصور می کردید که با کار سخت و شبانه روزی می توانید به موفقیت برسید. در این بین کمتر به خودتان توجه کرده و اغلب چهره و ظاهری نامرتب داشته اید اما فراموش نکنید ظاهر شما تا حدود زیادی نشان دهنده وجهه کاری است که در آن مشغول به فعالیت هستید. به همان اندازه ای که به کارتان اهمیت می دهید به ظاهر و آراستگی تان نیز اهمیت دهید تا بتوانید روی مشتریان کالا و خدمات خود نیز تاثیر بگذارید.

موقعیت و مکان درستی را برای کار خود در نظر نگرفته اید


فرض را بر این می گیریم که شما عاشق کار تجارت و در حوزه خاصی مشغول به فعالیت هستید اما نتیجه برایتان رضایت بخش نیست. به خصوصیات مردم شهری که در آن زندگی می کنید و هم چنین علایق و سلیقه های آنها دقت کنید. شاید حوزه فعالیتتان در شهری که در آن زندگی می کنید چندان رونق نداشته باشد و باید در جایی دیگر که فعالیتتان در آنجا رونق بیشتری دارد دست به کار شوید. بنابراین به نقطه جغرافیایی که قرار دارید توجه کافی داشته باشید. برای دستیابی به موفقیت در جایی قرار بگیرید که متناسب و هم جهت با هدفتان است. در غیر این صورت تلاش شبانه روزی شما نتیجه ای برایتان نخواهدداشت. انتخاب موقعیت مکانی اشتباه مانند پذیرش شکست از همان روز نخست است. به همین خاطر وقتی می خواهید مکان راه اندازی کسب و کار را بیابید، موارد زیر را حتما در نظر بگیرید: جایی که مشتری های شما هستند. ترافیک، سهولت دسترسی، جای پارک و روشنایی ، موقعیت مکانی رقبا را در نظر داشته باشید ، شرایط و ایمنی ساختمان و غیره را درنظر داشته باشید.

به حرف ها و صحبت های ناامید کننده و تحقیر امیز دیگران اهمیت می دهید


یکی از دلایلی که با وجود کار سخت و پشتکار امکان موفقیت را از شما سلب می کند تاثیرپذیری شما از حرف های ناامیدکننده و گاهی تحقیرآمیز دیگران است. در کاری که به آن مشغول هستید با امید و نگاهی مثبت پیش بروید و به اظهارنظرهای مایوس کننده و گاهی بدبینانه افراد توجهی نکنید. بسیاری از افراد موفق قبل از رسیدن به هدف خود از بسیاری موانع بزرگ گذشته اند که مهم ترین آن بدبینی اطرافیان بوده است. به خودتان ایمان داشته باشید. تنها با داشتن باور و اعتماد به نفس است که به نتیجه مورد نظرتان خواهید رسید نه فقط کار سخت و طاقت فرسا.

برنامه ریزی دقیقی برای کسب و کار خود ندارید


برنامه ریزی ها باید دقیق باشد و بر پایه واقعیت ها بنا نهاده شده باشد و بهتر است این موارد نیز در آنها گنجانده شود: شرحی از کسب و کار، چشم اندازها، اهداف و کلیدهای لازم برای موفقیت را داشته باشید. نیروی کار مورد نیاز را مشخص کنید، مشکلات بالقوه و راه حل های آنها را شناسایی کنید، مسائل مالی مانند سرمایه مورد نیاز و وضعیت نقدینگی را در نظر داشته باشید، تحلیل رقبا را فراموش نکنید، بازاریابی، تبلیغ و برنامه های فروش بسیار قوی داشته باشید.

گسترش زود هنگام و عجولانه کسب و کار


برخی مواقع موفقیت های اولیه باعث می شود تا صاحب کسب و کار نسبت به میزان گسترش بنگاه گمراه شود و در نتیجه نخستین گام ها را برای به نابودی کشاندن کسب و کار بردارد. هرگز نباید اهمیت رشد آهسته و پیوسته را نادیده گرفت. باید ابتدا امکانات لازم برای گسترش را مهیا کرد و درباره آن اندیشید و سپس اقدام کرد. در غیر این صورت گسترش زودهنگام و عجولانه ممکن است به شکست کامل بینجامد.
advertising