چرا باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/10
چرا باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیمامروزه با توجه به رشد کسب و کارهای اینترنتی و خرید راحت مردم از اینترنت و دست یابی به بازار هدف گسترده خیلی از افراد تصمیم به راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای خود کرده اند. از این رو خیلی از کسب و کار های سنتی هم بوده اند که هم اکنون کسب و کار خود را آنلاین کرده اند. در واقع کسب و کارهای سنتی به خاطر اینکه از رقابت عقب نمانند تصمیم به مهاجرت به کسب و کار آنلاین کرده اند. یکی از بهترین مزیت های کسب و کارهای اینترنتی این است که شما می توانید کسب و کاری تمام اتوماتیک برای خود راه اندازی کنید. وب سایت شما به صورت اتوماتیک می تواند برای شما درآمد زایی کند. در هر شرایطی از اینترنت کسب درآمد داشته باشید. اگر در مسافرت باشید. اگر با دوستان و آشنایان خود باشید و حتی اگر در خواب هم باشید کسب و کار شما فعال است و برای شما درآمد زایی می کند. چیزی که اکنون در بازارهای اینترنتی حائز اهیمت است قدرت و ضعف های شما در انجام تجارت در دنیای اینترنت است. بنابراین بجای اینکه از خود بپرسید چه فعالیت آنلاینی را باید راه بیاندازید. از خود بپرسید چرا باید یک فعالیت آنلاین ایجاد کنید.

دلایل و مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و آنلاین


سرمایه بسیار کم
بازار هدف فوق العاده بزرگ
عدم محدودیت جغرافیایی
دسترسی مردم به اینترنت
افزایش روز به روز گرایش مردم به خرید اینترنتی
ارائه خدمات 24 ساعته
حذف کاغذ بازی اداری
تبلیغات و جذب مشتری با هزینه کمتر
ارائه خدمات با حجم انبوه

برای اینکه امنیت شغلی داشته باشید


اگر از تعدادی مردم عادی بپرسید که نظرشان درباره ایجاد یک کسب و کار آنلاین چیست. حداقل یکی از پاسخ هایی که دریافت میکنید این است که کسب و کار آنلاین ریسک بسیار بالایی دارد. ما با این نظر بشدت مخالفیم. به نظر ما کسب و کار آنلاین درست مانند کسب و کار آفلاین یک سری قواعد و اصول دارد. که باید رعایت شوند. اگر شما قواعد تجارت آنلاین را به خوبی یاد بگیرید و این قواعد را در تجارت خود به کار ببرید. امنیت شغلی خدشه ناپذیری خواهید داشت. اگر شما یاد بگیرید که چطور بصورت آنلاین کالایی را بفروشید احتمال اینکه بتوانید پروسه فروش آنلاین محصولات مختلف را با موفقیت در اینترنت به انجام برسانید بسیار بالا خواهد بود.

با توجه به علاقه خود در پروژه مورد نظر کار می کنید


وقتی که کارمند یک شرکت باشید، نمی توانید در حوزه کاری دلخواه خود فعالیت کنید. شما باید تابع دستورات شرکت خود باشید و طبق نظر آنها فعالیت های روزانه کاری خود را تنظیم کنید. با توجه به اینکه در ایران بسیاری از مردم بطور سنتی علاقه زیادی برای ورود به حوزه کاری کارمندی دارند. باید پذیرفت که تعداد بسیاری از این افراد نمی دانند در صورتی که بتوانند در کسب و کاری که به آن علاقه دارند وارد شوند. چه میزان موفقیت در پیش رو خواهند داشت. اگر در حال حاضر از شغل خود رضایت ندارید. بجای تغییر شرکتی که برای آن کار میکنید به ایجاد کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید. هنگامیکه بتوانید برای خودتان کار کنید میتوانید فیلد کاری خود را بر اساس علایق خود انتخاب نمایید و قطعاً در این صورت موفق تر خواهید بود.

با استفاده از استارتاپ ها هزینه های خود را کاهش می هید


اگر به کارافرینی علاقه ایی دارید این موضوع را در نظر بگیرید که در تجارت های آنلاین هزینه کارآفرینی و استارتاپ بسیار کمتر از تجارت های آفلاین است. تصور کنید که برای ایجاد یک استارتاپ آفلاین شما باید مکان هایی برای بنرهای تبلیغاتی خود اجاره کنید. شما نیاز به سخت افزار و لوازم برای دفتر کار خود خواهید داشت. شما باید لوازم تحریر و سایر ملزومات دفتر کاری خود را تهیه کنید. این هزینه ها و بسیاری هزینه های دیگر در تجارت های آفلاین مانع از ایجاد یک استارتاپ کم هزینه میشود. بعنوان مالک یک تجارت آنلاین، بیشترین هزینه های شما عبارتند از هزینه خرید دامنه و اجاره بهای سالانه هاست. حتی اگر شما تصمیم داشته باشید که برای راحتی تجارت خود ابزار و لوازم دیگری تهیه کنید بازهم میزان هزینه های شما در تجارت آنلاین بسیار کمتر از هزینه های یک تجارت آفلاین خواهد بود.

دسترسی به تعداد کاربران و مشتریان بیشتر در بستر اینترنت


اگر در حال حاضر یک کسب و کار آفلاین دارید و در حال کسب درآمد هستید. انتقال این کسب و کار به دنیای آنلاین باعث میشود که حجم مشتریان و خریداران شما افزایش یابد. هنگامیکه شما یک کسب و کار آفلاین را به یک کسب و کار آنلاین تبدیل می کنید و یا آنکه با حفظ کسب و کار آفلاین کسب و کار آنلاین را هم راه اندازی میکنید. دیگر در میان مشتریان محدود محلی با سایر رقبای محلی خود رقابت نمی کنید. بلکه بعنوان مالک یک تجارت آنلاین شما میتواند هر چقدر که مایلید تفکرات بزرگی داشته باشید و میتوانید به این تفکرات جامه عمل بپوشانید. مثلاً شما میتوانید به مشتریانی در شهر های اطراف نیز، خدمات رسانی کنید و یا حتی یک کسب و کار جهانی ایجاد کنید. با ایجاد یک کسب و کار آنلاین شما تجارت خود را به طرز چشمگیری توسعه خواهید داد.

زمان بیشتری برای تفریح دارید و می توانید خود را کشف کنید


یکی از مزایای راه اندازی کسب و کار آنلاین برای خود، قابلیت انعطاف این روش از کسب و کار است. وقتیکه شخصی یک شغل غیر آنلاین داشته باشد. باید مطابق یکسری برنامه ریزی ها عمل کند. این دستورالعمل ها میزان کاری که باید انجام دهید و ساعتی که این کارها باید به انجام برسد را تعیین خواهند کرد. راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به شما انعطاف لازم برای تعیین ترتیب انجام کارها بر اساس نیازهای شما را میدهد. کسب و کار آنلاین به شما اجازه میدهد که بیشتر سفر کنید مدیران تجارت های آنلاین میتوانند از هر جای دنیا کسب و کار خود را مدیریت کنند. همچنین میتوانید زمانیکه بیشترین خلاقیت را دارید به کار بپردازید و علایق و سلایق خود را در کنار فعالیت های آنلاین خود به پیش ببرید.

با فروش بیشتر و انبوه درآمد بیشتر کسب کنید


اگر شما کارمند یک شغل تمام وقت باشید. میزان درآمد شما محدود به فیلد کاری شما و تجربه شما است. اگر شما بعنوان یک معلم کار میکنید. میتوانید برای افزایش درآمد خود گواهینامه ها و تجارب لازم را کسب کنید. اما هرگز نمی توانید به درآمد های میلیونی وکلا و بانکداران برسید. اما در تجارت آنلاین تنها محدودیت شما قدرت بلندپروازی خودتان است.
advertising