6 اصل برای دستیابی به موفقیت شغلی

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/08/25
6 اصل برای دستیابی به موفقیت شغلی

مشخص کردن اهداف شخصی در راستای اهداف شغلی


اهداف شخصی شما باید در راستای اهداف تجاری و شغلی شما باشد، نه اینکه از هم دور باشند. اهداف شخصی خود را مشخص کنید.اگر به اعتقادات وجودی خود، منافع شخصی و اهداف والا توجه نکنید، هرگز راضی و خوشحال نخواهید شد. اهداف خود را بنویسید و سپس برای دستیابی به آن تلاش کنید، در این صورت احساس رضایت خواهید داشت.

تمرکز و توجه بر نقاط قوت و مثبت خود


اگر شما تجارت را به عنوان یکی از نقاط قوت خود نمی بینید، به احتمال زیاد از راه اندازی یک کسب و کار خرسند نخواهید بود. بسیاری از کارشناسان فن آوری از اینکه به کس دیگری اجازه دهند تا از اختراع آنها برای ساخت یک محصول تجاری استفاده کنند، سرسختانه امتناع می کنند. آنها فرض را بر این گذاشته اند که به راحتی می توانند ضعف کسب و کار خود را حل و فصل نمایند. در این حالت تجارت انها تا آخر ناموفق خواهند بود.

برای رسیدن به اهدف بلند مدت و نهایی ، اهداف کوتاه مدتی در نظر بگیرید


در مسیر رویای خود نقاط عطف کوتاه مدت ایجاد کنید . رویاها صرفا نمی توانند شما را خوشحال یا موفق کنند، اهداف کوتاه مدتی برای خود در نظر بگیرید و پس از رسیدن به این نقاط عطف، جشن پیشرفت بگیرید. رضایت یک واقعه ی یک باره تا پایان کار شما نیست؛ بلکه یک سری از احساسات خوب است که توسط نتایج خوب در طول مسیر به سوی شما رانده می شود

علاوه بر صادق بودن با دیگران با خود نیز صادق باشید


در صورتی مدیران کسب و کارها می توانند سلامت خود و تعادل زندگی خانوادگی را حفظ کنند که با خود صادق باشند، آنها نباید نیازهای خود را نادیده بگیرند. هر فردی محدودیت های مهارتی دارد که خودش بهتر از هر شخص دیگری از آنها با خبر است. از طرفی صداقت با خود به اندازه ی صداقت با اطرافیان حائز اهمیت است.

هرگز یادگیری و رشد در کسب و کار را فراموش نکنید


دنیای کارآفرینان همیشه در حال تغییر است، بنابراین اگر در حال یادگیری و تغییر نباشید، سقوط خواهید کرد همچنین در کسب و کار، موانع و چالش ها باید نرمال و در حد انتظار باشند. کنترل احساسات در دوره ی نقاهت بعد از مشکلات یک منبع کلیدی برای رضایت و موفقیت است. هر شکست به منزله ی یک تجربه است.

پشتکار در کار و احترام به خود ، شغل و همکاران را فراموش نکنید


یک اصل مهم دیگر برای احساس موفقیت و رضایت در هر کارآفرین، احترام است، برای خود ، کسب و کارخود، مشتریان، سرمایه گذار و کارمندان و همکاران احترام قائل شوید. یکی دیگر از ویژگی های عمومی برای موفقیت، پشتکار است. هیچ استعداد و نبوغی نمی تواند جای پشتکار را بگیرد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یکی از دلایل عمده ی شکست کسب و کارها و شکست های شخصی، نا امید شدن و عدم پشتکار در کار است.

در واقع، داشتن مشاغل رضایت بخش یکی از منابع اولیه شرکت های بزرگ است. بسیاری از افراد درک نمی کنند که رضایت و موفقیت اصول مشابهی دارند و نادیده گرفتن احساسات درونی، عواقب منفی خواهد داشت. تغییر شیوه زندگی به مجموعه ای کاملا جدید از چالش ها به صورت خودکار می تواند شادی، رضایت و یا موفقیت را تحت شعاع قرار دهد، از این رو برای دستیبابی به موفقیت باید اصول رضایت شخصی را همواره رعایت کرد.
advertising