نحوه درست کردن لقمه میگو در ظرف گلی

آشپزی و خوراکیغذای دریایی

- 97/11/06
نحوه درست کردن لقمه میگو در ظرف گلی

مواد لازم لقمه میگو در ظرف گلی


میگو ی طعم دار شده با سبزیجات خشک :500 گرم
زعفران به مقدار لازم: خمیر توتک

طرز تهیه کاسه نانی


1. بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، خمیر را روی سطح آرد پاشی شده با وردنه باز کنید وقالب بزنید. یک کاسه استیل یا ظرفی مناسب فر را بر عکس بگذارید و روی آن را کاغذ آلومینیوم بپوشانید. خمیر را به شکل های دلخواه قالب بزنید. بعد آنها را روی آلومینیوم قرار دهید.
2.گوشه خمیرها را به هم بچسبانید و روی آنها را سفیده یا زرده تخم‌مرغ زده شده بمالید و به دلخواه کنجد یا سیاه دانه بپاشید. بعد کاسه را با خمیرهای رویش در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید.
3. بعد از این مدت کاسه را از فر بیرون بیاورید. 10 دقیقه صبر کنید، بعد کاسه را جدا کنید وسبد نانی را برگردانید و آلومینیوم را به آرامی از آن جدا کنید. وقتی کاسه نانی خوب خنک شد، می‌توانید داخل آن را با غذا یا سبزیجات دلخواه پر کنید.

روش تهیه لقمه میگو


1.روش تهیه نان های توتک را در پاراگراف های بالایی یاد گرفتید حالا خمیر را با همان قالب کوکو قالب زده و میگو های طعم دار شده را به شکل گل روی خمیر بچینید .
2.این کار را با مقدار خمیر و میگوهای موجود، آن قدر تکرار کنید تا مواد تمام شود حالا یک عدد ظرف پیرکس آماده کنید و بعد از آنکه کف آن را با روغن زیتون چرب کردید،
3. خمیرهای میگو دار را کف پیرکس بچینید. حالا ظرف پیرکس را در فر قرار دهید و ابتدا با دمای 120 درجه سانتی گراد 3 دقیقه حرارت دهید سپس شعله بالای فر را هم روشن کنید تا میگو ها پخته و سرخ شوند.
advertising