آموزش تهیه ماهی قزل آلا با لایه ی لیمو و نعنا

آشپزی و خوراکیغذای دریایی

- 98/04/27
آموزش تهیه ماهی قزل آلا با لایه ی لیمو و نعنا

مواد اولیه برای روش درست کردن ماهی قزل آلا با لایه ی لیمو و نعنا :


لیمو ترش : ( کوچک) 1 عدد
فلفل قرمز : 1 قاشق چایخوری
فیله ماهی قزل آلا : 550 گرم
فلفل سیاه : 1/2 قاشق چایخوری
نمک : 3/4 قاشق چایخوری
نان تست سبوس دار : 1 لایه
سیر (پوست کنده) : 6 حبه
نعنا (نعنای خرد شده تازه یا 1/2 ق چ نعنای خشک) 1 : قاشق چایخوری
روغن زیتون : 2 قاشق غذاخوری
اسفناج : 450 گرم

طرز تهیه ماهی قزل آلا با لایه ی لیمو و نعنا:


1.جهت پخت ماهی قزل آلا ابتدا فر را تا دمای 450 درجه فارنهایت گرم کنید، پوست لیمو را به شکل خلالی بکنید، و آن را داخل مخلوط کن قرار دهید، لیمو را به چهار قطعه تقسیم کنید و کنار بگذارید. روی فیله ی قزل آلا یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه بپاشید.

2.یک حبه سیر را درشت خرد کنید و به مخلوط کن اضافه کنید. باقی سیر ها را ریز خرد کنید و کنار بگذارید. نان را تکته تکه کنید و به مخلوط کن اضافه کنید، به همراه آن نعنا، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک چهار قاشق چای خوری فلفل سیاه را نیز اضافه کنید.

3.مواد را مخلوط کنید و سپس به یک کاسه منتقل کنید. یک قاشق چای خوری روغن به ترکیب اضافه کنید و کنار بگذاریدش. دو قاشق چای خوری روغن زیتون را در یک ماهی تابه نچسب و مخصوص فر روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید.

4.قزل آلا را به صورتی که پوستش رو به بالا باشد در ماهی تابه بخوابانید. 3 دقیقه بپزید، با کفگیر ماهی را برگردانید، ترکیبی که با مخلوط کن درست کردید را روی ماهی بمالید و ماهی تابه را به فر منتقل کنید.

5.به مدت 5 دقیقه کباب کنید. وقتی قزل آلا در حال پختن است، یک قاشق چای خوری دیگر روغن را در یک ماهی تابه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید.

6.قطعات سیر و فلفل قرمز را اضافه کنید، یک دقیقه بپزید تا زمانی که سیر ها قهوه ای شوند. اسفناج ها را اضافه کنید و تا زمانی که جمع شوند تفت دهید، یک چهارم قاشق چای خوری نمک باقی مانده را روی اسفناج ها بریزید و بهم بزنید.

7.اسفناج را بین چهار بشقاب تقسیم کنید. ماهی را نیز به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، ماهی را روی اسفناج ها قرار دهید و با قطعات لیمو سرو کنید.
advertising