روش تهیه سوسیس گیاهی

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/11/11
روش تهیه سوسیس گیاهیسوسیس یکی از محصولات گوشتی فراوری‌شده در فرهنگ‌های مختلف دنیا پذیرفته شده است. سوسیس‌های بدون گوشت را می‌توان با استفاده از سویا، توفو، ذرت یا مخلوط پنیر و نان، آرد و سایر مواد خوراکی، آماده کرد. بنابراین گیاه‌خواران مجبور نیستند تا به دلیل رژیم غذایی منتخب خود، این وعده غذایی را از فهرستشان حذف کنند. پیش‌از‌این از غذاهای ایرانی بدون گوشت نوشته بودیم، در این مقاله به دستور پخت سوسیس گیاهی می‌پردازیم.

مواد لازم برای 8عدد سوسیس گیاهی


خمیر داخل نان فانتزی : 100 گرم
آرد سوخاری : مقداری
کره : 25 گرم
پیاز: 1 عدد خرد شده
کدو سبز : 200 گرم
پنیر چدار رنده شده : 150 گرم
تخم مرغ : یک عدد ( سفیده و زرده را جدا کنید )
نمک و فلفل : به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

طرز تهیه سوسیس گیاهی


1.خمیر داخل نان را با دست ، خوب خرد کنید ، کره را در تابه ای بریزید و پیاز خرد شده را در آن تفت دهید ، به اندازه ای که پیاز نرم شود . کدو هارا پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید .
2.کدوی رنده شده را به پیاز داغ اضافه کنید و کمی حرارت دهید تا بپزد و نرم شود . برای این منظور 3 دقیقه کافی است .
3.کاسه ای آماده کنید و مخلوط کدو و پیاز را همراه با پنیر رنده شده ، نیمی از خمیر نان باگت و زرده تخم مرغ را در آن بریزید و خوب مخلوط کنید . یادتان باشد این مخلوط را با نمک و فلفل طعم دار کنید .
4.به این صورت مایع سوسیس را آماده کنید . با این مایه شما میتوانید 8 تا لوله توپر سوسیسی به طول ۱۰ سانتی متر آماده کنید . برای این کار ابتدا دست هایتان را به آرد آغشته کنید تا سوسیس ها به دستتان نچسبد .
5.هر کدام از این سوسیس ها را بعد از آماده شدن ابتدا به سفیده تخم مرغ زده شده ، آغشته کرده ، سپس درون آرد سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید.
advertising