روش تهیه دلمه برگ مو با بلغور

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/10/27
روش تهیه دلمه برگ مو با بلغوربا نزدیک شدن به تابستان و فرا رسیدن فصل گرما، دلمه برگ مو از غذاهای خوشمزه و متنوعی است که باید سراغش برویم. دلمه را می‌توان به شکل‌های مختلف و با مواد مختلف تهیه کرد، مثلاً دلمه فلفل شکم پر، دلمه بادمجان، دلمه کلم یا دلمه برگ مو با برنج که قبلاً آنها را آموزش دادیم. برگ مو بی شک پر طرفدارترین شکل دلمه است. اما این دلمه را هم می‌توان با مواد مختلفی پر کرد و به این ترتیب در تهیه آن تنوع ایجاد کرد. رایج ترین دلمه برگ مو ترکیه ای دلمه بلغور است که با بلغور گندم و سبزیجات تهیه می‌شود. این دلمه بلغور خیلی ساده و آسان تهیه می‌شود و فوق‌العاده هم خوشمزه است. پس در ایام مبارک رمضان از آن غافل نباشید و حتماً برای یک افطار جدید و خوش طعم آن را امتحان کنید.

مواد لازم برای دلمه برگ مو با بلغور


برگ مو : 250 گرم
بلغور گندم : 150 گرم
پیاز خرد شده : 1 پیمانه
روغن زیتون : به مقدار کافی
فلفل قرمز خرد شده : 1 قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز : 1 قاشق چایخوری
رب انار : 1 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده : 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه دلمه برگ مو با بلغور


1.ابتدا برگ‌‌های مو را زیر شیر آب سرد بشویید. در یک تابه بزرگ آب برزید و بگذارید آب به جوش بیاید. سپس برگ‌های مو شسته شده را به مدت ۲ دقیقه داخل آب جوش بگذارید. پس از این مدت دوباره آنها را با آب سرد بشویید و آبکش کنید.
2.بلغور را در کاسه‌ای قرار دهید و روی آن آب جوش بریزید. بگذارید بلغور 10 دقیقه در آب خیس بخورد و کمی نرم شود. اگر بعد از ۱۰ دقیقه آبی باقی مانده بود، بلغور را آبکش کنید و با استفاده از یک چنگال دانه‌های بلغور را از هم باز کنید.
3.پیاز را به صورت خیلی ریز خرد کنید. یک قاشق روغن زیتون را در تابه‌ای روی شعله متوسط داغ کنید. سپس پیاز را در روغن تفت بدهید تا نرم شود (5–10 دقیقه). سپس فلفل خرد شده و پودر فلفل را اضافه کنید و 10 دقیقه دیگر تفت بدهید. هر چند دقیقه یک بار پیاز را هم بزنید. حال بلغور نرم شده را اضافه کنید. 1 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید. سپس تابه را از روی حرارت بردارید. جعفری خرد شده را اضافه کنید و مخلوط نمایید.
advertising