روش درست کردن پیتزای نیویورکی

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/09/16
روش درست کردن پیتزای نیویورکی

مواد لازم برای تهیه پیتزای نیویورکی


پنیر موزارلای ۵۰۰ گرمی: ۱ بسته
خمیر پیتزای ایتالیایی : ۱ بسته
فلفل سفید: ۱ قاشق مرباخوری
لیمو ترش : ۱ عدد
خامه یا سرشیر : ۲ فنجان
گوشت ریش‌ریش شده نیم‌پز : ۴۰۰ گرم
روغن زیتون: به مقدار لازم
پیاز متوسط : ۲ عدد

روش پخت پیتزای نیویورکی


1.شعله پایین فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) تنظیم کنید و بگذارید برای پختن پیتزا خوب گرم شود. سپس کف سینی فر را با روغن چرب کنید تا خمیر پیتزا به آن نچسبد.
2.پیاز را به صورت حلقه‌های نازک با چاقو برش داده و توسط روغن زیتون تا جایی که حلقه‌های پیاز طلایی شود سرخ کنید. سپس خامه را کمی بجوشانید تا غلیظ شود و فلفل سفید را به همراه آب لیمو ترش به خامه اضافه کنید.
3.جعبه خمیر پیتزای ایتالیایی شیرآوران را از فریزر خارج کنید. این جعبه حاوی ۶ عدد خمیر است. به تعداد مورد نیاز خمیر از بسته بردارید و بقیه را داخل فریزر برگردانید. خمیرها را از داخل لفاف پلاستیکی شان خارج کنید و به همان صورت منجمد در سینی فر بچینید.
4.پنیر موزارلای تی.اس.تی و گوشت را به صورتی که روی خمیر را یک لایه کامل بپوشاند بر روی آن ریخته و مخلوط خامه را به شکلی که کاملا سطح پیتزا را بپوشاند روی گوشت و پنیر بریزید.
5. مقداری دیگر پنیر موزارلا روی پیتزا ریخته و در پایان پیازهای سرخ شده را به صورت یکنواخت بر روی پیتزا ی نیویورکی بپاشید.
6.سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید، در فر را ببندید و بگذارید حداقل به‌مدت ۱۰ دقیقه پیتزاها بپزند. سپس شعلهٔ پایین فر را خاموش کنید و شعلهٔ بالایی را روشن کنید.
7. پیتزای نیویورکی نباید خشک شود برای جلوگیری از این اتفاق بعد از ۱۰ دقیقه طبخ در فر به آن سر بزنید و زمانی که روی پیتزا کمی متمایل به رنگ طلایی شد آن را از فر خارج کرده و سرو کنید.
advertising